نخستین مدرسه کارآفرینی کشور در اصفهان تاسیس می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نخستین مدرسه کارآفرینی کشور در اصفهان تاسیس می شود

رییس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: نخستین مدرسه کارآفرینی کشور با رویکرد تربیت نیروی انسانی کارآمد و فعال در اصفهان تاسیس و راه اندازی می شود.
دکتر مجتبی ملااحمدی  در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی مدارس کار آفرین در اصفهان افزود: این مدرسه، ویژه پسران و با ظرفیت پذیرش حدود ۱۰۰ دانش آموز قرار است از ابتدای مهرماه از پایه ابتدایی فعالیت خود را در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان آغاز کند.
وی با بیان اینکه در این راستا تمام رایزنی ها با آموزش و پرورش انجام شده است افزود: تربیت نیروی انسانی خلاق، متخصص، کارآفرین، مسئولیت پذیر، آینده نگر، فعال و نوآور از اهداف این مدرسه است.
وی اضافه کرد: در این مدارس دانش آموزان از همان دوران ابتدایی با مهارت های اجتماعی آشنا می شوند.
دکتر ملا احمدی افزود: دانش آموزان در این مدارس تفکیک نمی شوند و شرط معدلی نیز برای ورد به این مدارس وجود ندارد.
وی توضیح داد: این مدارس که از سال آینده برای دختران نیز راه اندازی خواهد شد، بصورت غیرانتفاعی است و شهریه آنها براساس نرخ مصوب آموزش و پرورش تعیین می شود.
رییس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ایجاد تفکرکارآفرینی در ذهن کودکان را رسالت اصلی آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: امروز یکی از بزرگترین مشکلات این است که زیرساخت های آموزش و پرورش درست نیست و دروسی که به دانش آموزان القاء می شود کارآیی چندانی ندارد.
وی گفت: شعار ما این است که مدرسه ای کارآمد با برنامه جامع کسب و کار برای تمام دوره های تحصیلی به منظور تربیت نیروهای خلاق، کارآفرین، ماهر، متعهد، مسئولیت پذیر، آینده‌نگر و  آماده ورود به زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس معیار اسلامی است و به همین دلیل نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین را برگزار خواهیم کرد.
ملااحمدی با بیان اینکه اساسی ترین برنامه در کنفرانس و مدارس کارآفرین این است که بچه ها خلاق و نوآور باشند، افزود: کارآفرین فردی است که مشکلی را حل می کند و هر چه مشکلات را بیشتر حل کنیم و گره گشایی کنیم بدان معنا است که بیشتر کارآفرین بوده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق از توابع اصفهان، همچنین از برگزاری نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان خبرداد و افزود: این کنفرانس با حضور مقام های عالی استانی و کشوری و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان ۲۷ تیرماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ میهمان به این همایش دعوت شده اند گفت: ۸۰ مقاله از سراسر کشور برای این همایش ارسال شده که از این تعداد ۴ مقاله برتر در این کنفرنس ارائه می شود.
ملا احمدی اضافه کرد: همچنین ۲۵ مقاله منتخب کنفرانس بصورت پوستر ارائه خواهد شد و کارگاه های آموزشی با ظرفیت ۱۰۰ نفر نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.
وی «علی زرافشان» و «عظیم محبی» دو معاون وزیر آموزش و پرورش را از میهمانان ویژه نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین نام برد و اظهارکرد: سخنران ویژه این همایش ۴۵۰ نفره «پروفسور بهرنگی» از اساتید تعلیم و تربیت سخنران ویژه دعوت شده اند.

ملا احمدی همچنین با اشاره به اقدام های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق در زمینه کارآفرینی گفت: این دانشگاه تیمی هشت نفره‌ را برای بررسی نظام آموزشی و کسب تجارب موفق به کشورهای کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، مالزی، فنلاند، آلمان و فرانسه اعزام کرده است.
وی اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته مشاهده شد که ۳۰ دانشگاه موفق دنیا در کنار خود مدرسه کارآفرینی یا «بیزینس اسکول» دارند در حالی که در کشور ما این موضوع تازگی دارد.
ملا احمدی تصریح کرد: ایجاد تفکرکارآفرینی در ذهن کودکان از رسالت اصلی آموزش و پرورش است و باید دراین زمینه اقدام های مهمی صورت گیرد.
وی گفت: در نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ، نخستین مدرسه کار آفرینی در استان اصفهان کلید می خورد و به میهمانان معرفی می شود، این مدرسه مجموعه ای کارآمد با برنامه جامع کسب و کار برای تمام دوره های تحصیلی است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل بیکاری بویژه در بین دانش آموختگان، عدم تطابق مدارک تحصیلی و علایق فارغ التحصیلان با اشتغال موجود در جامعه است افزود: پرورش و آموزش نیروی کار با توجه به نیاز جامعه به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا