روابط صاحب کالا ، شرکت های حمل ونقل و راننده سیستماتیک می شود

پایگاه خبر ی ارک خبر-اصفهان:

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد
روابط صاحب کالا ، شرکت های حمل ونقل و راننده سیستماتیک می شود
معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: برای حل مشکلات سیستم حمل و نقل بار، روابط صاحب کالا ،شرکت های حمل ونقل و راننده سیستماتیک می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، عبد الهاشم حسن نیا در حاشیه بازدید از پایانه امیر کبیر اصفهان اظهار کرد:‌ با ایجاد ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا ، شرکت حمل و نقل و راننده دیگر مولفه های موجود در این حلقه حذف می شوند .
وی افزود: با ساماندهی سامانه بار کشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، کارخانجات و بنادر شناسایی می شوند و انجمن های صنفی سراسر کشور می توانند نسبت به ثبت نام ، پیگیری و تقاضای حمل بار اقدام کنند . ‌
حسن نیا گفت:‌ تا زمان راه اندازی ارتباط منظم و سیستماتیک بین صاحب کالا و شرکت های حمل ونقل ، کرایه و حق کمیسیون ها پیامکی به رانندگان اعلام می شود و در بارنامه نیز ذکر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن حدود ۵۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ماشین یکی از قطب های حمل و نقل کشور است ، افزود : حدود ۷۰ درصد بار تولیدی در اصفهان ، توسط ناوگان حمل و نقل خود استان جابجا می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ ناوگان حمل و نقل اصفهان همواره در زمان های بحران و شرایط سخت به کمک نظام حمل و نقل کشور آمده اند .
وی همچنین از آغاز پوشش بیمه تکمیلی ۹۰۰ نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتدای مرداد ماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالی این اقدام توسط شرکتهای حمل و نقل بار کشور تامین شده است.
حسن نیا همچنین اقدامات سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگی را خوب ارزیابی کرد و افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت وزیان آور را در دستور کار خود قرار داده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به نظارت جدی این نهاد بر شرکت های حمل و نقل اظهار کرد:‌ جهت شفاف سازی در صدور بارنامه ها، نظارت مستمری بر فعالیت شرکت های حمل و نقل کالا داشته ایم و دراین راستا عملکرد بیش از ۳۷۰ شرکت بررسی شد در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شرکت شده است.
وی ادامه داد:‌ همچنین کمیسیون ماده ۱۲ ستاد مرکز با حضور در استانها و شرکت در جلسات کمیسیون های استانی نسبت به بررسی شکایت رانندگان و رفع مشکلات آنها اقدام می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ بر اساس نتایج جلسات متعدد با نمایندگان صنفی رانندگان مقرر شد، کرایه این صنف ۲۰ درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شکایت توسط رانندگان در سامانه های ارتباطی این نهاد خاطر نشان کرد: سامانه ۱۴۱ ، تلفن گویای ۱۴۱ ، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی شکایات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شکایات واصل شده رسیدگی می کند.
حسن نیا گفت: کارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشین ها در اختیار ادارات استانها قرار گرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیک ها را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صنعت معدن تجارت خریداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا