اموزش ۱۲۰۰ حرفه مهارتی درمراکز اموزشی فنی وحرفه ای استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اموزش ۱۲۰۰ حرفه مهارتی درمراکز اموزشی فنی وحرفه ای استان اصفهان

جلالی با اشاره به وجود ۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان گفت: ۱۲۰۰رشته در مراکز فنی و حرفه ای استان اصفهان آموزش داده می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن هفته ملی مهارت و ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروزه قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار یکی از اهداف اصلی در جوامع بشری است، در توسعه پایدار محور توسعه انسان است و کلید آن آموزش های مهارتی، کارآفرینی و اشتغال است

جلالی با بیان اینکه از ۶۵ میلیون نفر جمعیت کشور ۳۹ میلیون نفر غیرفعال هستند، اضافه کرد:۲۲ میلیون نفر شاغل وجود دارد که البته بسیاری از آنها اشتغال پایدار ندارند و باید در این زمینه نیز توجه لازم را داشت.

وی با بیان اینکه با ۳.۵ میلیون نفر افراد بیکار در جامعه رو به رو هستیم، یادآور شد: در کشور فرصت‌های متنوعی در بحث اشتغال فراهم شده و باید کارجویان مهارت‌های لازم را برای اشتغال در یافت کنند.

وی به بیکاری ۳۵ درصد از فارغ‌التحصیلان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی هم راستا نبودن فعالیت‌های دانشگاهها و بنگاه‌های اقتصادی است ضمن اینکه بنگاههای اقتصادی خود را مسئول ایجاد اشتغال نمی‌دانند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه افزایش رشته‌ها و دانشگاه‌ها ناکارآمدی نظام آموزشی در حوزه کارآفرینی را نشان می‌دهد، افزود: بر این اساس در استان اصفهان ۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده است که حدود ۱۲۰۰ حرفه مهارتی را در دستور کار خود قرار داده و سعی در ایجاد اشتغال برای مهارت آموزان داریم.

وی، در رابطه  با دیگر اقدامات شاخص این اداره کل، افزود:  این اداره کل با ۳۷۳ کارگاه ثابت شهری، ۱۷۶ کارگاه جوار شهری، ۱۷۹ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه،۶۴کارگاه جوار پادگان، ۵۹ کارگاه جوار زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در بخش دولتی به صورت رایگان ارائه می نماید.

جلالی افزود:  ظرفیت‌های موجود در حوزه گیاهان دارویی،  وجود ۸۰۰۰ واحد صنعتی و ۱۶۰ هزار واحد صنفی را فرصت های اشتغال در استان اصفهان دانست وافزود همچنین ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری برای اشتغالزایی در اصفهان وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا