بیش از ۹۰ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان:

بیش از ۹۰ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت:  بیش از ۹۰ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و فرآیند واگذاری آنها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.

به گزارش ارک خبر، مرضیه فرشاد ظهر شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آمارهای موجود، آسیب های اجتماعی در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶، ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین از یک هزار و ۲۸۷ مورد مداخلات اورژانس اجتماعی، ۵۵۸ مورد مربوط به کودک آزاری بوده است و ۳۰۰ مورد نیز در قالب سایر خشونت ها علامت گذاری شده که ۱۹۵ مورد همسرآزاری، ۳۴ مورد سالمند آزاری، ۷۱ مورد نیز اقدام به خودکشی انجام شده است

فرشاد با بیان اینکه تعداد کودکان بدسرپرست در شیرخوارگاه‌ها بیش از کودکان بی سرپرست است، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و فرآیند واگذاری آنها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست است.

وی از اجرای طرح مشک (مراقبت مشارکتی شیرخواران) در سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح در استان اصفهان در سال گذشته ۶۳ کودک و در سال جاری تاکنون هفت کودک به صورت موقت به خانواده‌های متقاضی کودک واسپاری شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص طرح واگذاری امین موقت کودکان گفت: نوزادانی که امکان بازگشت والدینشان وجود دارد در این طرح به خانواده‌ها واگذار می‌شوند چرا که در صورت حضور این کودکان در شیرخوارگاه تنها امکان مراقبت جسمی از آنها مهیا بود و بر این اساس امنیت اجتماعی آن‌ها را با حضور در کنار خانواده تامین کردیم.

وی از دو هزار خانواده ای خبر داد که در انتظار گرفتن سرپرستی کودک در اصفهان هستند و افزود: ۴۰ کودک در شیرخوارگاه‌ها دارای شرایط واگذاری به این خانواده‌ها هستند.

فرشاد با بیان اینکه اولویت اول ما سپردن کودکان به متاهل‌ها است، ادامه داد: دختران مجرد اولویت بعدی ما هستند و تلاش کردیم در ابتدا کودکان را به خانواده هایی بسپاریم که هم از نعمت مادر و نیز پدر برخوردار باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا