تجلیل از پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان در همایش روز ملی صنعت ومعدن

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

تجلیل از پیشکسوتان ذوب آهن اصفهان در همایش روز ملی صنعت ومعدن

به منظور نکوداشت دهم تیرماه روز صنعت ومعدن و تجلیل از صنایع کوچک و برتر، شهرک ها و نواحی  صنعتی استان با حضور دکتر صادق نجفی، معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دکتر مهر علیزاده استاندار وجمعی از دیگر مسئولین استان ، صاحبان ومدیران صنایع  ومعادن و شرکت های تولیدی وازجمله تعدادی از مسئولین ذوب آهن اصفهان بیست و سومین همایش روز ملی صنعت و معدن یک شنبه ۲۴ تیر ماه جاری در تالار نگین نقش جهان سپاهان شهر برگزار شد.

در این همایش دکتر نجفی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درسخنانی ضمن تجلیل از نقش صنعتگران اصفهانی درتوسعه وپیشرفت کشور گفت: اصفهان درطول تاریخ و در دوران بعد از انقلاب اسلامی درتمام زمینه ها و از جمله دفاع مقدس نقش موثر و پیشتازی داشته و امروز نیز که در تحریم دشمن و جنگ اقتصادی قرار داریم انتظار داریم که همچنان نقش خود را ادامه دهد.

وی افزود : ستاد ویژه تسهیل برای رفع مشکلات صنایع در وزارت تابعه تشکیل شده و روزانه گزارشات تهیه واقدامات لازم  پیگیری وانجام می شود .

دراین همایش، دکتر مهر علیزاده استاندار اصفهان نیز طی سخنانی با اشاره به وضعیت کلی استان وجایگاه صنعت در این استان  و اشاره به مشکل آب و بعضی اقدامات انجام شده دراین زمینه گفت: اصفهان صنایع بزرگ ومتنوعی دارد واز طرفی مشکلات بزرگی هم دارد که با همکاری مدیران وصنعتگران قابل حل است.وی افزود : صنعت استان مظلوم است و من دست صنعتگران را می بوسم  و با نهایت قدرت وتوان از آنها حمایت می کنم. عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران و اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم از مسئولان خواست تا تکلیف مالیات ارزش افزوده رامشخص کنند. وی همچنین از تمدید نشدن بیمه کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی، انتقاد کرد.

وی در این مراسم ازحضور مهندس حسین آذربایجانی  ( از مدیران سابق ذوب آهن اصفهان و پیشکسوت صنعت فولاد کشور ) در این همایش ابراز خشنودی نمود وگفت : مهندس آذربایجانی سرور ما ، پیشکسوت و افتخار صنعت استان است که درجمع ما حضور یافته و باید قدردان او باشیم .

مهندس اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این همایش ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت صنعت در استان گفت :همه صنایع نمونه و برتر هستند ولی دراین همایش از تعدادی از آنها به نمایندگی قدردانی می شود. وی از نقش  شرکت ها در برگزاری همایش ازجمله نقش ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه تشکرنمود.

شایان ذکر است استان اصفهان دارای ۹ هزار و ۲۶۸ واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال ۲۶۵ هزار نفر است که حدود ۱۱ درصد واحدهای صنعتی و ۱۰ درصد کارگران کشور را در خود جای داده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا