شناسایی و برخورد با ۱۵۹ سایت غیر مجاز در عملیات مرصاد ۵ پلیس فتای اصفهان

پایگاه خبری ا رک خبر-اصفهان:

 

شناسایی و برخورد با ۱۵۹ سایت غیر مجاز در عملیات مرصاد ۵ پلیس فتای اصفهان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی ۱۵۹ سایت تبلیغ و فروش کالاهای ممنوعه و غیر مجاز در عملیات مرصاد۵ خبر داد.

 

سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای اجرای برنامه های ویژه قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل ، عملیات مرصاد ۵ با هدف شناسایی و برخورد با سایت های تبلیغ و فروش اقلام ممنوعه و غیر مجاز شامل مواد مخدر، مشروبات الکلی، کالاهای قاچاق ، داروهای غیر مجاز و … در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش فضای مجازی، موفق شدند ۱۵۹ سایت غیر مجاز را شناسایی و در یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی گردانندگان اصلی این سایت ها را در اصفهان و چندین استان دیگر کشور دستگیر کنند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با گشت زنی در فضای سایبر اشرافیت کاملی بر این فضا دارند و با شناسایی این دست مجرمین، آنها را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: هنگام خریدهای اینترنتی توجه داشته باشید که صرفاً از وب سایت‌های مجاز خریداری نمائید و اولین نکته در شناسایی وب سایت معتبر ارائه خدمات و کالاهای مجاز است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: بسیاری از فروشندگان اقلام ممنوعه در فضای مجازی کلاهبرداران سایبری هستند، چرا که می‌دانند افرادی که خرید اقلام ممنوعه انجام می‌دهند به خاطر ممنوعیت کالای خریداری شده نمی توانند به خاطر عمل مجرمانه خود به پلیس شکایت نمی کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش کالاهای ممنوعه می‌کنند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا از طریق ایمیل به نشانی esfahan_fata@police.ir به کارشناسان این پلیس اطلاع دهند تا با این مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا