مهارت آموزی باید در تمام اجزای جامعه تعمیم یابد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

مهارت آموزی باید در تمام اجزای جامعه تعمیم یابد

 

شهردار اصفهان گفت: مهارت آموزی در تمام عرصه ها ضروری است، و این مهم باید در تمام اجزای جامعه صورت گیرد تا گامی تاثیر گذار در جامعه برداشته شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک و تهنیت روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش های فنی افزود: جوانان استان در ۸ رشته فنی و حرفه ای با همت والای خود مدال کسب کردند که لازم است از این جوانان به منظور تشویق و ایجاد انگیزه حمایت جدی شود.

وی با تاکید بر این که مهارت آموزی در تمام عرصه ها ضروری است و با بیان اینکه تشویق و حمایت از این جوانان می تواند انگیزه ای را برای سایر جوانان استان فراهم کند، اذعان داشت: این مهم باید در تمام اجزای جامعه صورت گیرد تا گامی تاثیر گذار در جامعه برداشته شود.

شهردار اصفهان توانمندسازی را وظیفه همه دانشگاه ها و موسسات آموزشی دانست و تصریح کرد: مراکز آموزشی می بایست توانمند سازی را معیار عمل خود قرار دهند و علاوه بر دوره های آموزشی به صورت تئوری و آکادمیک مهارت های تجربی را در دستور کار خود قرار دهند. در صورت وقوع چنین اتفاقی دانشجویان دیگر نگران شغل و آینده خود نخواهند بود.

وی با اشاره به این که دانشجویان در تمام رشته ها بعد از فارغ التحصیلی مهارتی و تجربه ای کسب نکرده اند، ادامه داد: مهارت آموزی باید در تمام رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی تعمیم یابد. این دوره های آموزشی منجر می‌شود تا فارغ التحصیلان در آینده بتوانند از فرصت‌های شغلی بهتری برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: امروز فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی، حقوق و … تا مدت‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توان حضور در یک مناظره و یا نوشتن یک لایحه را ندارند و از این رو توانمندسازی دانش آموختگان امری ضروری است.

شهردار اصفهان با تاکید بر این که شهرداری از تمام امکانات خود برای مهارت آموزی و توانمندسازی در تمام حوزه ها به منظور تقویت جوانان استفاده خواهد کرد، عنوان کرد: مهارت آموزی در حل مشکلات جوانان بسیار موثر خواهد بود و مدیریت شهری در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا