برگزاری کارگاه آموزشی “مقابله با تهدیدات حوزه سایبری در مخابرات منطقه اصفهان

پایگاه خبری  ارک خبر-اصفهان:

برگزاری کارگاه آموزشی “مقابله با تهدیدات حوزه سایبری در مخابرات منطقه اصفهان

کارگاه آموزشی “مقابله با تهدیدات حوزه سایبری و پیشگیری از تخلفات رایانه ای و اینترنتی” در مخابرات منطقه اصفهان برگزار شد

به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان،به همت اداره حراست کارگاه آموزشی “مقابله با تهدیدات حوزه سایبری و پیشگیری از تخلفات رایانه ای و اینترنتی”  با حضور معاونین ،مدیران،روسای ادارات ،روسای مراکز و کارشناسان it در سالن کوثر مخابرات منطقه اصفهان برگزار شد.

در این جلسه ۴ ساعته  دکتر پوردانا متخصص حوزه it  ضمن تشریح اوضاع کنونی کشور در حوزه سایبری  بر لزوم آموزش اقشار مختلف جامعه  برای مصون ماندن از تهدیدات جبران ناپذیر این عرصه تاکید کرد.

پوردانا افزود: جرایم سایبری، نوعی از جرایم اینترنتی است و شامل جرم هایی می شود که در محیط سایبر بوجود می آیند و تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می روند.جرایم  اینترنتی را می توان مکمل جرایم کامپوتری دانست، به خصوص اینکه جرایم نسل سوم کامپوتری که به جرایم در محیط مجازی معروف است ، غالبا از طریق این شبکه جهانی اتفاق می افتد.

وی گفت: این جرایم می تواند به شیوه های متنوع از جمله جاسوسی رایانه ای، سابوتاژرایانه ای، جعل کامپیوتری، افترا و نشر اطلاعات از طریق پست الکترونیک، تطهیر نامشروع پول، قاچاق مواد مخدر، کپی رایت، جرایم در تجارت الکترونیک و بسیاری از جرایم دیگر باشد.

پوردانا خانواده ها را اولین قربانی این جنگ مجازی دانست و اذعان کرد: دشمن در فضای مجازی بنیاد خانواده ها را نشانه  رفته و خانواده ها باید این تهدید را  جدی بگیرند و بیش از پیش  در راه آگاه سازی و آموزش فرزندان خود در این زمینه گام بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا