بیش از ۱۵۰۰ گروه همیار فعال در کشور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

بیش از ۱۵۰۰ گروه همیار فعال در کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح بازار موبایل فرتاک در اصفهان گفت: در سطح کشور بالغ بر ۱۵۰۰  گروه همیار و ۳۰۰۰  گروه مالی خرد فعال هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، « حبیب اله مسعودی فرید »  با بیان اینکه سازمان بهزیستی خدمات متعددی به مددجویان خود اختصاص می‌دهد، اظهار داشت:  گام اولیه اشتغال‌زایی، آماده سازی شغلی است که روی مباحث توانمندسازی درونی مثل ارتباط موثر، اعتماد بنفس، حرفه آموزی و غیره تمرکز می‌شود.

وی افزود: هرگروه از جامعه هدف بهزیستی شغل متناسب با شرایط خود را می‌طلبد؛ شغل بانوان سرپرست خانوار باید کوچک یا خانگی باشد تا اگر دارای فرزند کوچک هستند دچار مشکل نشوند یا برای اشتغال معلولان باید با توجه به نوع معلولیت آن‌ها اشتغال زایی داشت.

دکتر مسعودی فرید تصریح کرد: حرکت به سمت شغل‌های نوین و شغل‌هایی با ارزش افزوده بالا، سیاست کنونی ما است  که در این بازار هم شاهد همین موضوع هستیم که یک کار آفرین معلولان توانمند در حوزه موبایل را در یک مجموعه همدل و کوشا به کار گرفته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی در اشتغال ادامه داد: سازمان بهزیستی با ارائه خدماتی چون؛ کمک‌های بلاعوض، وام کارفرمایی، گروه های تامین مالی خرد و گروه های همیار بستری برای اشتغال زنان سرپرست خانوار فراهم کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طرح گروه‌های مالی خرد فقط در مناطق روستایی اجرا می‌شود، گفت: این طرح برای مددجویان و دیگر زنان  نیازمند روستایی انجام می‌شود، اما  طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تنها شامل مددجویان بهزیستی در مناطق شهری و روستایی می‌شود.

وی گفت: در کل کشور در حوزه زنان سرپرست خانوار حدود ۱۵۰۰ گروه همیار و ۳۰۰۰ گروه مالی خرد داریم که چندین هزار نفر در این گروه‌ها مشغول بکار هستند.

دکترمسعودی فرید، مشکل اصلی امروز اشتغال را مربوط به تضمین بانکی دانست و افزود: صحبت‌های بسیاری در این خصوص شده و رایزنی‌هایی صورت گرفته تا مددجویان بتوانند به منابع بانکی که در قانون بودجه تامین شده، دسترسی آسان‌تری داشته و از این منابع استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه در طرح گروه های مالی خرد در تفاهمی با بانک کشاورزی مقرر شد وام با ضمانت زنجیره ای افراد گروه بدون دغدغه ضمانت های بیرونی پرداخت گردد.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

گسترش مراکز رفاه کودک و خانواده نیاز خانواده های هسته ای امروز

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، « حبیب اله مسعودی فرید » معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح  اولین مرکز رفاه کودک و خانواده اصفهان گفت: امروز زندگی شهر نشینی با خانواده های هسته ای، گسترش مراکز رفاه کودک و خانواده را می طلبد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به اختصاص چند در صدی درآمد ناخالص ملی کشورهای پیشرفته به آموزش کودکان پیش دبستانی، اظهار داشت: ما باید برای داشتن جامعه ای فعال و خلاق، کودکانی کاوشگر تربیت کنیم و نهادهای مرتبط به جای اجباری کردن آموزش های رسمی، باید نقش تسهیل گری  و نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند.

دکتر مسعودی فرید گفت: امروز به جای تمرکز بر آموزش های رسمی باید بر سبک زندگی سالم و مهارت های زندگی  بر پایه تفکر گروهی  و دریافت های شناختی غیر مسقیم تمرکز کرد.

وی گفت: دنیای مدرنیته، خانواده گسترده گذشته را به خانواده هسته ای تبدیل کرده است و این نوع خانواده برای تربیت و نگهداری فرزندان، نیاز به مراکزی همچون مراکز رفاه کودک و خانواده دارد.

.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی به دنبال اعتلای بخش خصوصی در ارائه خدمات اجتماعی است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح ساختمان جدید اولین کانون مراکز مددکاری بهزیستی استان اصفهان ابراز داشت: بهزیستی به دنبال اعتلای بخش خصوصی در ارائه خدمات اجتماعی است.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، « حبیب اله مسعودی فرید » با اشاره به اهمیت خدمات مددکاری اجتماعی، ابراز داشت: هر روز عرصه های جدیدی در این حوزه پدیدار می گردد و خدمات مددکاری اجتماعی  در لایه های مختلف جامعه نفوذ می کند. همین امر می طلبد با تغییر نگرش جامعه، نقش مددکاران اجتماعی را در تمامی حوزه ها بویژه عرصه های اجتماعی نهادینه کنیم.

وی گفت: سازمان بهزیستی به دنبال اعتلای بخش خصوصی در ارائه خدمات اجتماعی، روند حضور حرفه ای مددکاران اجتماعی در برنامه های دورن بخشی و برون بخشی را تسهیل کرده است. در همین راستا در حوزه خانواده بر اساس تفاهم  نامه مشترک بهزیستی و دادگستری، مددکاران به صورت حرفه ای در دعاوی خانوادگی حضوری فعال دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

نظام جامع خدمات اجتماعی اواخر شهریور ماه در اسلامشهر به صورت پایلوت اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، « حبیب اله مسعودی فرید » معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در کارگاه آموزشی راهکارهای مداخله در خودکشی ابراز داشت: نظام جامع خدمات اجتماعی اواخر شهریور ماه در اسلامشهر به صورت پایلوت اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال راه‌اندازی نظام جامع خدمات اجتماعی، تلاش می‌کنیم در سطح کشور با جامعیت بیشتر نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی را راه‌اندازی و فعال‌تر کنیم.

مسعودی فرید اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و بر همین اساس این نظام جامع را با هدف جلوگیری از اقدام پراکنده بهزیستی در ارائه خدمات متنوع به جامعه هدف تدوین و سعی‌مان بر این است با این اقدام و استفاده از شرکای اجتماعی خود همچون مراکز غیر دولتی تحت نظارت، بهره‌وری و رضایتمندی جامعه هدف را ارتقا دهیم.

وی موافقت شورای اجتماعی کشور را با ایجاد این نظام جامع به عنوان الگوی موفق یادآور شد و گفت: ما قصد داریم با همراهی تمامی دستگاه‌ها و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی، این نظام جامع را اجرایی کنیم و بر همین اساس، نظام جامع خدمات اجتماعی اواخر شهریور ماه در اسلامشهر به صورت پایلوت اجرا می شود.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا