بهره برداری از سامانه گاما در شرکت گاز استان اصفهان
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
بهره برداری از سامانه گاما در شرکت گاز استان اصفهان
در راستای مکانیزه سازی تقاضاهای خدمات فناوری اطلاعات در سه حوزه نرم افزار، سخت افزار و شبکه سامانه هوشمند گاما( Help Desk) در شرکت گاز استان اصفهان به بهره برداری رسید .
به گزارش روابط عمومی، پس از بررسی سامانه های متعدد در حوزه خدمات فناوری اطلاعات، پیش بینی برون سپاری خدمات IT ، مدیریت هزینه ها ، تجهیزات و خدمات با هدف تسریع و تسهیل در ارائه خدمات در جهت ارتقای رضایتمندی کارکنان، سامانه گاما خریداری و راه اندازی گردید.
لازم به ذکر است، ITIL (Information Technology Infrastructure Library) مجموعه ای از روش ها و تجربیات موفق برای مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات از جمله نرم افزار، سخت افزار، شبکه و نیروی انسانی در سازمان می باشد که در نرم افزار Help desk که وظیفه مدیریت، هماهنگی و رفع مشکلات ناشی از وقایع و درخواست ها را در کوتاهترین مدت زمان را بر عهده دارد به صورت جامع تدوین شده است.
نرم افزار Help Deskکه به نوعی میز خدمت فناوری اطلاعات است خودکارسازی مدیریت درخواست، سر و سامان بخشیدن به مدیریت تجهیزات سازمانی و کاهش هزینه ها،کاهش زمان لازم جهت پاسخ به تماس های تلفنی یا مراجعه حضوری و مدیریت مشکلات ، قابلیت ارسال اتوماتیک پاسخ و پیگیری درخواست ،سازماندهی ، پیگیری و مشاهده تمامی درخواست ها و اقدامهای صورت گرفته در قالبی منسجم ، پرسش و پاسخ در راستای یادگیری و صرفه جویی در زمان از ویژگی های بارز این سامانه مدیریتی می باشد.
شایان ذکر است، امکان رصد کردن مشکلات و درخواست های زیرمجموعه، توسط مدیرعامل و روسا،برنامه ریزی برای سفارش گذاری و خرید تجهیزات و پیش بینی نیازهای آینده (تصمیم گیری و تصمیم سازی) ،امکان ردیابی و پیگیری درخواست هاتوسط کاربران،آگاهی از زمان صرف شده برای حل هر یک از درخواست ها و نظارت بر عملکرد کارشناسان و خدمات واحد IT از جمله مزایای استفاده از این نرم افزار هوشمند است.
همچنین صرفه جویی در زمان به واسطه ارسال درخواست های کاربران ازطریق سامانه،رفع مسائل و مشکلات کاربران با سرعت بیشتر، امکان اولویت دهی درخواست ها توسط روسای واحد ها، تعیین اتوماتیک ضرب العجل برای هر یک از خدمات IT ، ارجاع اتوماتیک درخواست ها به کارشناسان مربوطه ، ارتقا دانش سازمانی ،امکان رصد کردن کل تجهیزات توسط مدیرعامل،معاونین و روسا، تحویل داشبورد گزارش گیری به مدیرعامل، معاونین و روسا و گزارش SLA از مزیت های دیگر سامانه گاما می باشد که می تواند در اختیار مدیران و کارمندان قرار گیرد.
گفتنی است در حال حاضر عدم ورود کامل اطلاعات موجودی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری از طریق رابطینIT ، تجهیزات مخدوش و تغییر رابطین و جابجایی افراد و عدم انتقال مناسب دانش مهمترین چالش های پیش روی این سامانه در شرکت گاز استان اصفهان است که با آموزش و فرهنگ سازی می توان استفاده از این نرم افزار نوین توسعه داد.