آغاز سال تحصیلی جدید با ۷۵۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: طبق پیش‌بینی انجام گرفته ۷۵۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در استان سال تحصیل جدید را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی انجام گرفته ۷۵۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در استان سال تحصیل جدید را آغاز خواهند کردگفت: تا به امروز ۸۳ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده و تا پایان شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۸۳ درصد دانش‌آموزان تا ۳۰ مرداد ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه بسته و بدون معلم در استان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با وجود تمام محدودیت‌های مالی و انسانی، آمادگی کامل برای ورود به سال تحصیلی جدید را دارد.

وی افزود: طبق هدف‌گذاری انجام گرفته در یک مهر سال جدید کلاس بدون معلم، دانش‌آموز سردرگم و مدرسه بسته نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: با توجه به ساماندهی نیروی انسانی از همه ظرفیت‌های درون سازمانی برای سال تحصیلی جدید استفاده خواهد شد.

پاشایی با اشاره به بخشنامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر صیانت از حقوق والدین و توجیه همه مدیران توضیح داد: بخشنامه از ۲۸ تیرماه به سراسر استان‌ها ابلاغ شده است و استان آذربایجان‌شرقی در این مدت کمترین نارسایی در رابطه با دریافت وجه را داشته است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی فرصت تابستان را برای ترمیم، مرمت و بازسازی مدارس اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال اولین سال برای استقرار پایه دوازدهم در کشور است که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مصداق بارز توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸ است که با برگزاری انواع گردهمایی، سمینار و جشنواره‌های ملی ادای دین کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا