۳۵ درصد شبکه آب روستایی آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی دارد

ارک خبر-مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ درصد شبکه آب روستایی استان نیاز به بازسازی دارد که با تامین اعتبار به مرور بازسازی می شود.
۳۵ درصد شبکه آب روستایی آذربایجان شرقی نیاز به بازسازی دارد
به گزارش ایرنا، علی صمدنژاد روز پنجشنبه در در دیدار با فرماندار مراغه افزود: روستاها از نظر درصد فرسودگی به دو قسمت سطح یک با ۷۰ تا ۱۰۰ درصد شبکه سالم و سطح دو با ۳۰ الی ۷۰ درصد شبکه سالم تقسیم بندی می شوند.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳٫۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستاست که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۰ روستا از آب لوله کشی بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: در سالجاری ۱۵ روستای مراغه در اولویت اصلاح و بازسازی شبکه آب قرار دارند.
وی به استاندارسازی کنتورهای مشترکان روستایی نیز اشاره کرد و افزود: با استاندارسازی کنتور، شرکت آب و فاضلاب آماده تحویل و ارائه خدمات به مشترکان در روستاهاست.
صمدنژاد افزود: مشکل آب رسانی روستای نرج آباد مراغه نیز ظرف ۱۵ روز آینده حل و پروژه آب رسانی به این روستا تسریع خواهد شد.
وی به مشکل شبکه فاضلاب روستاهای بالادست سدعلویان نیز اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه و شبکه فاضلاب روستاهای قشلاق، تازه کند قشلاق، صومعه و آشان از طریق بانک توسعه اسلامی با اعتبار ۶۷ میلیارد ریال ظرف مدت ۱۸ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اکنون در حال تجهیز کارگاه هستند.
صمدنژاد به مجتمع آبرسانی شهید دهقان مراغه نیز اشاره کرد و افزود: طرحی برای مقابله با سیلاب و خسارت های ناشی از آن در این مجتمع با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که از این میزان پنج میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه سراجوی شرقی مشکل تامین آب شرب نداریم، افزود: با وجود کاهش آب های زیرزمینی با توجه به مصرف تابستانی، قطعی برق و در نتیجه خالی شدن مخزن آب و کیفیت پایین لوله های انتقال آب مشکلی در تامین آب شرب روستائیان در این منطقه وجود ندارد.
فرماندار مراغه نیز در این دیدار افزود: طرح مطالعاتی برای آب یابی روستاهای فاقد آب در مراغه ضروری است و دولت نیز در این راستا پیگیر رفع مشکلات و موانع موجود است.
حمید شکری افزود: همچنین برخی از روستاهای مراغه ازجمله کرده ده، علویان، بلوک آباد، کرمجوان، گلی کندی، گویجه قوملاق، جمال آباد و ینگیجه نیاز به اصلاح شبکه آب رسانی دارد.
وی اضافه کرد: مشکل فاضلاب روستاهای طالبخان و ورجوی(ورائوی) از دیگر مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که به زودی باید روند عملیات اجرایی در آن تسریع و مشکلات موجود حل شود.
مراغه از ۲ بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

دکمه بازگشت به بالا