برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان شرقی

ارک خبر- سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرشاد رستمی با بیان این‌که جشنواره غذا نیمه اول شهریورماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی، ایجاد فرصت بروز و ظهور استعدادهای طبخ غذا و ارتقای رفاه و توسعه در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری در استان برگزار می‌شود.

وی با تبیین چرایی برگزاری این جشنواره گفت: احیای غذاهای سنتی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری، تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره در سه بخش عرضه، مسابقه ای بصورت آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا برگزار شده و پس از داوری در مرحله مسابقه برگزیدگان به بخش کشوری راه خواهند یافت.

رستمی خاطر نشان کرد: این جشنواره به مدت سه روز از ۷ لغایت ۹ شهریور سال جاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب در محل پارک ائل گلی تبریز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا