وعده‌ی بنیاد مسکن در خصوص اتمام ۳۵ کیلومتر از بزرگراه «تبریز – اهر»

ارک خبر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ کیلومتر مورد تعهد بنیاد مسکن از بزرگراه «تبریز – اهر» تا شهریور ماه سال ۹۸ زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حافظ باباپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۵ کیلومتر از بزرگراه تبریز – اهر توسط اداره‌کل بنیاد مسکن و یکی از شرکت‌های زیر نظر این اداره‌کل در حال احداث بوده که تاکنون هشت کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۶ کیلومتر تا پایان سال و مابقی تا شهریور ماه سال ۹۸ تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: این بزرگراه مسیر تردد چند شهرستان بوده و باتوجه به حجم ترافیک و اهمیت آن، بنیاد مسکن با تمام توان به دنبال پایان بخش مورد تعهد خود است.

وی با اشاره به آسفالت معابر اصلی روستاها در قالب طرح هادی، گفت: این طرح با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا بوده که تاکنون مطالعه‌ی طرح هادی در تمامی ۱۹۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده و در ۲۸۹ روستا نیز این طرح مورد بازنگری قرار گرفته است.

باباپور ادامه داد: همچنین طرح هادی در ۷۸۸ روستای استان اجرا شده است.

وی صدور سند روستایی را از دیگر بخش‌های مورد فعالیت بنیاد مسکن استان عنوان کرد و افزود: ۲۰۹ هزار و ۷۷۶ جلد سند روستایی و ۲۳ هزار و ۳۱۳ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح تخصیص قیر رایگان برای آسفالت روستاها، مطرح کرد: ۲۹ هزار و ۹۸۸ تن قیر رایگان از سال ۹۴ تا ۹۶ به استان تخصیص یافته که با استفاده از این قیر، یک میلیون، ۴۷۸ هزار و ۴۳۷ متر مربع آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۷ هزار و ۶۵۴ واحد مسکونی روستایی و شهری تاکنون نوسازی و مقاوم سازی شده است، گفت: ۸۵۳۵ واحد مسکونی از سال ۷۴ الی ۸۴، حدود ۱۱۲ هزار و ۸۱۴ از سال ۸۴ تا ۹۷، حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در زلزله ارسباران، ۴۴۹۸ واحد مسکونی شهری آسیب دیده در زلزله ارسباران، ۹۵۴ واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در سیل سال ۹۶ و ۸۵۳ واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله‌ی شربیان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

وی تصریح کرد: ۱۵ واحد مسکونی روستای سیل زده چنار که به طور کامل تخریب شده بودند به صورت رایگان احداث و تحویل صاحبانشان داده شده‌اند.

به گفته‌ی باباپور، ۱۳۶۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحد‌های مسکونی آسیب دیده از حوادث، ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحد‌های نیمه تمام روستایی و ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحد‌های نیمه تمام تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

احداث ۱۰ کتابخانه روستایی در سطح استان، احداث پنج مجتمع فرهنگی و هنری در استان، احداث ۱۶ هزار و ۴۹۱ واحد مسکونی مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و احداث ۱۰۰۵ واحد مسکونی برای محرومان از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا