وضعیت مطلوب تراز شاخص امنیتی آذربایجان‌شرقی/ مشکل امنیتی نداریم/کمبود نشاط اجتماعی در جامعه ما کاملا احساس می‌شود

ارک خبر- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تراز شاخص امنیتی استان کاملا در حد مطلوب قرار دارد و ما مشکل امنیتی نداریم.
رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نقش هماهنگ‌کننده و پیگیری داریم، اظهار کرد: استانداری مسوولیت حفظ امنیت استان، نظارت و کنترل مسائل امنیتی را به عهده دارد.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی مثل قاچاق و احتکار افزود: در تمام استان‌ها بویژه استان‌های مرزی پدیده قاچاق اتفاق می‌افتد؛ برای مقابله با آن در کشور و استان‌ها ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد که بحث کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق به عهده ارگان‎هایی مثل گمرک، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و مرزبانی بوده و هماهنگی، نظارت و کنترل این امور به عهده ما است.

وقتی نوسانات ارزی وجود دارد قاچاق کالا بیشتر می‌شود

شهرتی‌فر در عین حال خاطرنشان کرد: وقتی نوسانات ارزی وجود دارد قاچاق کالا بیشتر می‌شود اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حساسیتی فوق‌العاده تلاش می‌کند قاچاق کالا به حداقل برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در مرزهایی که در حوزه جغرافیایی استان قرار دارد مراودات معمولی و منطقی با همسایگان صورت می‌گیرد و حتی نسبت به برخی از همسایگان لغو روادید نیز داشته‌ایم؛ اما کاملا مراقبت می‌کنیم از خروج غیرمتعارف کالاهای اساسی جلوگیری شود تا مردم کمبودی در این ارتباط احساس نکنند.

تراز شاخص امنیتی استان کاملا در حد مطلوب قرار دارد و ما مشکل امنیتی نداریم

این مسوول یادآور شد: تراز شاخص امنیتی استان کاملا در حد مطلوب قرار دارد و ما مشکل امنیتی نداریم؛ همه هم‌وطنان و گردشگران خارجی می‌توانند در کمال آرامش و امنیت با سفر به استان از جاذبه‌های گردشگری لذت ببرند؛ به طوری که ظرفیت همه هتل‌های تبریز کاملا تکمیل است.

وی همچنین گفت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری نهادهای فرهنگی، سیاست تقویت سازمان‌های مردم نهاد را در پیش گرفته و از این منظر ما پیشرو هستیم.

شهرتی‌فر در بخش دیگری از صحیت‌های خود تصریح کرد: حدود ۸۱ موافقت‌نامه با سازمان های مردم نهاد، مراکز آموزشی و دستگاه‌های مسوول منعقد کردیم تا آسیب‌های اجتماعی را به شکل علمی بررسی کرده و راهکارهای مبارزه با این آسیب‌ها را ارائه دهیم.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: افزایش نشاط اجتماعی برای جامعه ما یک ضرورت است؛ چرا که طبق اعلام متخصصان و کارشناسان امر افسردگی و کمبود نشاط اجتماعی در جامعه ما کاملا احساس می‌شود؛ به هر حال تلاش کردیم نهادهای مسوول را متقاعد کنیم نگاه وسیع‎تری به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعددی مثل برگزاری موسیقی زنده در برخی از سفره خانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها، ایجاد امکان تماشای خانوادگی و عمومی مسابقات ورزشی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و … توضیح داد: باید به مسئله نشاط اجتماعی بیش از این توجه شود و برنامه‎ریزی‌های موثرتری بویژه برای جوانان صورت گیرد.

تلاش برای حل مسائل کارگری و مشکلات واحدهای بحرانی

این مسوول در ادامه صحبت‌های خود به مسائل کارگری و بحران واحدهای تولیدی نیز اشاره و اضافه کرد: از سال ۹۲ و قبل از آن در تعدادی از واحدهای صنعتی بحران‌هایی رخ داده و برخی نیمه تعطیل و برخی نیز تعطیل بودند و نگرانی بزرگی ایجاد شده بود؛ کمیسیون کارگری شورای تامین استان برای کنترل این قضیه در پنج سال گذشته مجدانه تلاش کرده تا مشکلات واحدهای مشکل‌دار را بررسی و رفع کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: قسمت عمده‌ای از این مسائل حل شده ولی در بعضی از واحدها هنوز مشکلاتی وجود دارد؛ در هر صورت حل همه این مشکلات در دستور کار کمسیون کارگری و مدیریت استان قرار دارد.

ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان/مهاجرت سرمایه، نامطلوب است

وی با اشاره به وجود پدیده مهاجرت در استان گفت: مهاجرت سرمایه، نامطلوب است؛ سرمایه انسانی و مادی باید در هر منطقه تقویت شده و باقی بماند؛ برخی از شهرستان‌های ما مهاجرفرست هستند که باید برنامه‌ریزی‌هایی در این مناطق برای حفظ سرمایه‌های انسانی و مادی صورت گیرد.

شهرتی‌فر از مواردی مثل توسعه مس سونگون، افتتاح معدن مس انجرد، توسعه خدمات حمل و نقل در استان یاد کرد و افزود: این امور منشاء تولید ثروت به شمار می‌روند و قطعا منجر به رونق اقتصادی، تثبیت جمیعت و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا سرمایه‌های انسانی و مادی ما حفظ و تقویت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا