دختران آذربایجان شرقی قهرمان بدمینتون کشور شدند

ارک خبر- چهاردهمین دوره مسابقات بدمینتون نوجوانان دختران کشور با قهرمانی تیم استان آذربایجان شرقی خاتمه یافت.

فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون کشور، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بدمینتون نوجوانان دختر کشور، از ۱ تا ۵ شهریور به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار شد که ۲۲۰ ورزشکار به همراه مربیان و سرپرستان از ۲۲ استان کشور حضور داشتند.

وی افزود: این مسابقات در ۲ بخش تیمی و انفرادی برگزار شد که در بخش تیمی، استان آذربایجان شرقی به مقام قهرمانی رسید، تهران دوم شد و توابع تهران و سمنان به طور مشترک سوم شدند.

رئیس فدراسیون بدمینتون کشور همچنین تاکید کرد: ایجاد شور و شوق در بین نوجوانان و جوانان و گسترش این رشته در جامعه از اهداف برگزاری این مسابقات است.

اسامی نفرات برتر بخش آزاد

در قسمت یک نفره زیر ۱۵ سال بخش آزاد این مسابقات نیز فاطمه مونس خواه و فاطمه بابایی هر ۲ از آذربایجان شرقی اول و دوم شده و مقام سوم مشترک به مهلا پوراسدی از آذربایجان شرقی و پرنیان یزدانی از تهران رسید.

در قسمت دونفره زیر ۱۵ سال، مونا آقازاده و شمیم محله پرور از آذربایجان شرقی اول و دوم شدند، روژیار فاتحی و لاوین پورخردمند از کردستان نائب قهرمان و نازنین قاسمیان و یاسمین نصیری از توابع تهران به همراه معصومه بهنام راد و شهربانو شاکر از قم مقام سوم را کسب کردند.

در قسمت یک نفره زیر ۱۷ سال، یگانه تفریشی از تهران، کیمیا آزادواری از تهران اول و دوم و حدیث احمدی از زنجان و ساره امینیان از تهران به طور مشترک سوم شدند.

همچنین گلناز کلهر و درسا یاوری وفا از توابع تهران به مقام قهرمانی قسمت ۲ نفره زیر ۱۷ سال رسیدند، زهرا احمدیان و زهرا پورحسن از آذربایجان شرقی دوم شدند و مدال مقام سوم مشترک به دیبا اسماعیلیان و ملیکا یحیایی از خراسان رضوی و یگانه قریشی و مهرنوش موبد از یزد اهدا شد.

گفتنی است، همزمان با برگزاری این رقابت ها دوره ارتقاء داوری درجه ۳ به ۲ با شرکت ۱۴ نفر از ۱۱ استان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا