اجرای ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد در منطقه یک شهرداری اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان

 

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان مطرح کرد:

اجرای ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد در منطقه یک شهرداری اصفهان

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون در منطقه یک شهرداری اصفهان ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان آغاز شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهین شکرانی در ادامه سلسله نشست‌ های “سه‌شنبه ‌ها با رسانه” که با شعار پاسخگویی در مسیر امید برگزار شد، با بیان اینکه منطقه یک شهرداری اصفهان از سمت شمال به خیابان فروغی، از جنوب به خیابان شهید مطهری یا محور رودخانه زاینده رود، از شرق به چهارباغ عباسی و چهارباغ پایین و از غرب به بزرگراه شهید خرازی و خیابان خرم منتهی می‌شود، اظهار کرد: جمعیت ساکن در منطقه یک ۸۱ هزار نفر است و این منطقه دارای ۳۱ درصد بافت فرسوده شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه منطقه یک از لحاظ ترافیکی دارای ترافیک بسیاری است، ادامه داد: واقع شدن ۸ بیمارستان در این منطقه باعث شده شاهد حضور شهروندان، رفت و آمدهای بسیار و مراجعینی از سراسر کشور باشیم. اتفاقی که در هیچ یک از دیگر مناطق شهرداری وجود ندارد و منطقه یک در واقع باید به مراجعینی از سراسر کشور سرویس بدهد.

 

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سازندگان مسکن و واحدهای تجاری در خیابان شمس‌آبادی ملزم به تأمین پارکینگ هستند، اضافه کرد: در محدوده خیابان طالقانی، پارکینگ طالقانی در نزدیکی مجموعه‌های پزشکی  سال‌ها پیش احداث شده، همچنین پارکینگ عمومی جهان‌نما در اختیار شهروندان است که امیدواریم فرهنگ استفاده از پارکینگ بین شهروندان نهادینه شود.

شکرانی با بیان اینکه به لحاظ وجود بیمارستان های متعدد نیاز به احداث پارکینگ در اطراف این مراکز احساس می شود، ادامه داد: از تعداد هشت بیمارستان واقع شده در منطقه یک تنها تعدادی از آن‌ها پارکینگ مربوط به کارکنان خود را تأمین کرده‌اند، اما برای همراهان بیماران چاره اندیشی نشده است.

وی با بیان اینکه این منطقه از احداث پارکینگ‌های مشارکتی با همکاری بیمارستان ها استقبال می‌کند، افزود: تاکنون مذاکرات زیادی را با رؤسای بیمارستان های واقع در این منطقه همچنین با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام داده ایم که هنوز منجر به نتیجه نشده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بیمارستان سید الشهدا محلی را برای اقامت همراهان بیماران پیش بینی کرده و شهرداری نیز ساماندهی اطراف آن را انجام داده است.

شکرانی تأکید کرد: بیمارستان ها ملزم به تأمین محل پارک خودرو برای کارکنان خود هستند، البته خیران نیز می توانند در این راستا با مسئولان بیمارستان ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان اردیبهشت گفت: این پارکینگ حد فاصل خیابان طالقانی و میرداماد در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال احداث است و گنجایش ۱۰۵ خودرو را خواهد داشت که امیدواریم تا پایان سال بهره برداری شود.

وی افزود: در محدوده خیابان اردیبهشت احداث یک پارکینگ عمومی دیگر نیز پیش‌بینی شده است، البته در حال حاضر به سختی مجوز دائر کردن مطب در این منطقه از جمله خیابان شمس‌آبادی صادر می شود.

 

 

مدیر منطقه یک شهرداری تاکید کرد: پروژه های مختلفی در سطح منطقه یک در حال اجراست که امیدوارم بتوانیم با اجرای این پروژه ها پاسخگوی مطالبات مردم منطقه باشیم.

وی بودجه منطقه را ۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شرایط اقتصادی شرایط معمول و مطلوبی نیست. شکرانی با اشاره به پروژه‌های منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه ‌های این منطقه احداث مجموعه فرهنگی اندیشکده شهید بهشتی در مجاورت منزل شهید بهشتی است که البته این منزل نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد؛ این پروژه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آزادسازی نیاز دارد که یک هزار و ۸۰۰ مترمربع آن انجام شده و مابقی آزادسازی آن مربوط به خیابان شهید بهشتی و در حال انجام است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان به احداث مجموعه فرهنگی شهید خرازی اشاره و تأکید کرد: منزل شهید خرازی که در حال حاضر مادر آن شهید والامقام در آن سکونت دارد در دل مجموعه فرهنگی شهید خرازی قرار خواهد گرفت و در این زمینه نیاز است سایر نهادها همچون بنیاد شهید همکاری لازم را با شهرداری اصفهان برای احداث این مجموعه انجام دهند.

وی سرانه فضای سبز این منطقه را ۵٫۸ مترمربع اعلام کرد و گفت: در تابستان با وجود کم‌ آبی‌ با مدیریت منابع آبی از درختان حفاظت شد و خوشبختانه با توجه به اینکه چاه های آب منطقه یک خشک نشده بود، توانستیم در آب رسانی به مناطق ناژوان و منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز کمک کنیم.

شکرانی با اشاره به بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری بسته تشویقی خوبی برای پلاک ‌های واقع شده در بافت فرسوده ارائه کرده تا مردم به بازسازی بافت‌ های ناکارآمد تشویق شوند.

وی گفت: خوشبختانه اکثر متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی منطقه یک ساکنان بافت فرسوده هستند، البته تجمیع پلاک ‌های ریزدانه باید مورد توجه قرار گیرد، با این وجود در کمال تاسف ساکنان بافت‌ های فرسوده از طرح تجمیع استقبال نمی ‌کنند که اگر حاضر به این اقدام شوند امتیازات ویژه‌ ای از شهرداری دریافت خواهند کرد.

شکرانی نبود فضاهای ورزشی به میزان کافی را از دیگر چالش‌ های این منطقه دانست و افزود: در منطقه یک شهرداری اصفهان تنها یک ورزشگاه وجود دارد و آن نیز ورزشگاه تختی است که به ورزش قهرمانی تعلق دارد نه ورزش همگانی و عموم شهروندان قادر به استفاده از آن نیستند؛ مهم ‌ترین علت کمبود فضاهای ورزشی منطقه یک، نبود زمین و گران بودن قیمت آن برای احداث ورزشگاه و همچنین استقبال نکردن بخش خصوصی از مشارکت در ساخت مجموعه‌ های ورزشی است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به جمع آوری زباله‌ های بیمارستانی در این منطقه اظهار کرد: جداسازی زباله‌های بیمارستانی در خدمات شهری منطقه یک انجام می شود و نسبت به زباله های آزمایشگاه های فعال در منطقه نیز حساسیت های زیادی وجود دارد و نظارت دقیقی انجام می شود.

وی به پروژه های سال جاری این منطقه نیز اشاره و تصریح کرد: احداث منبع آب هزارمترمکعبی، احداث کلکتور شرقی غربی از پل وحید تا میدان انقلاب، سامانه اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا پل فلزی همچنین سامانه تندرو در مسیر تختی تا صمدیه، پیاده رو سازی خیابان شیخ بهایی حد فاصل چهارباغ تا شمس آبادی، احداث پارک محلی شاداب، پیاده سازی خیابان مطهری، کف سازی محور بید آباد از بازارچه علی قلی آقا تا مسجدسید، زیرسازی چهارراه دکتر بهشتی و میدان چهارسوق، کف‌سازی و بدنه سازی مادی نیاسرم از جمله پروژه های منطقه یک است.

شکرانی با بیان اینکه ۸۰ درصد مسیر خیابان جامی کف ‌سازی شده است، گفت: در طرح تفصیلی این خیابان به عنوان یک خیابان محلی دیده شده و خیابان شهری نیست از این رو منطقه یک توجه ویژه ای به خیابان جامی و اطراف آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: خیابان جامی حدفاصل چهارباغ و چهارسوق با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان کف سازی شده، البته پیاده رو سازی و کف سازی  مسیر خیابان‌های کاشانی تا پنج رمضان در سال‌های گذشته انجام شده است، اما در محدوده خیابان پنج رمضان نیاز به آزادسازی دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در خصوص وضعیت سینما همایون گفت: تعیین تکلیف این موضوع که شهرداری این سینما را می ‌سازد یا حوزه هنری، هنوز انجام نشده است، اما در واقع سینما مربوط به حوزه هنری است.

وی با بیان اینکه در خصوص سینما ایران نیز تغییر کاربری صورت نگرفته است، تصریح کرد: سر در ورودی سینما ایران آسیب پذیر بود و چندین بار در پیاده رو نشست کرد و همچنین با پس زدگی آب مواجه شدیم، بنابراین به مالک اخطار لازم ابلاغ شد تا نسبت به رفع خطر و ایمن سازی سردر ورودی سینما اقدام کند، اما مالک شبانه اقدام به تخریب تمام سینما کرد.

شکرانی خاطرنشان کرد: هنوز تقاضای صدور پروانه از سوی مالک به شهرداری اعلام نشده، سینما ایران جزء طرح چهارباغ است و هر ساختمانی در بدنه چهارباغ وجود داشته باشد باید مجوزهای ویژه را از شهرداری دریافت کند. چراکه محور چهارباغ، محور بسیار خاصی است.

وی در خصوص ساختمان جهان نما نیز اظهار کرد: برای دریافت پایان کار ساختمان جهان نما اقدامات لازم انجام شده و کمبود مدارک در حال تکمیل است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در خصوص محورهای گردشگری این منطقه گفت: چهارباغ یکی از محورهای گردشگری این منطقه است، یک فضای شهری با ویژگی های خاص که در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گرفته است؛ سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مجری طرح میانی چهارباغ است و برای اجرای بخش‌هایی از آن پیمانکار جزء می‌گیرد.

وی ادامه داد: با پیاده‌راه شدن خیابان سپه، میدان انقلاب تا میدان امام حسین (ع) و در ادامه تا میدان امام محور گردشگری خوبی برای مردم و گردشگران آماده خواهد شد. محور علی‌ قلی آقا و بید آباد از دیگر محورهای گردشگری منطقه یک است که ساماندهی این محور به زودی تکمیل خواهد شد.

شکرانی با اشاره به ساماندهی آرامگاه صائب گفت: در سال گذشته برای مقبره سازی و نورپردازی آرامگاه صائب ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و هنوز هزینه های تکمیلی در حال انجام است؛ آرامگاه صائب بسیار دلنشین است اما افراد کمتری آن جا را می شناسند، شهرداری منطقه یک در هفته فرهنگی اصفهان دو برنامه و به مناسب سالگرد تولد صائب یک ویژه برنامه با شکوه را در آرامگاه صائب برگزار کرد تا مردم با این مکان بیشتر آشنا شوند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان به اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: احداث دو ایستگاه اتوبوس در خیابان فروغی، راه اندازی خط ۸۵ اتوبوس رانی در خیابان میرداماد با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی، ایمن سازی اطراف مدارس با نصب سرعت گیرهای ایمن همچنین خط کشی طول مسیر خیابان مطهری از جمله اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس بوده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی پروژه ها موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: در این منطقه قیمت زمین بسیار گران و البته برخی خانه‌ های در مسیر طرح‌ ها موروثی است که امیدواریم مالکان برای احداث پروژه ها همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا