اساس اقتدار نیروی انتظامی، قدرت مشروع است

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

اساس اقتدار نیروی انتظامی، قدرت مشروع است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: اقتدار که تعریف آن قدرت مشروع است، در صحنه ایران اسلامی به وقوع پیوسته و قوای کشور از جمله قوه نظامی و نیروی انتظامی هر یک در محدوده وظایف خود باعث استمرار این اقتدار هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، “سید حمیدرضا طباطبایی” ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: مبنای اقتدار در نظام اسلامی بر آیه شریفه «اشدا علی الکفار رحماء بینهم» استوار است که خداوند در این آیه به رسول گرامی اسلام (ص) فرمان می دهد تا با کفار شدید و به نسبت مؤمنان مهربان باشد.

وی در ادامه افزود: امروز معنای اقتدار در نیروی انتظامی هم بر اساس این آیه تعریف شده است و تاکید فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) نیز بر رعایت اقتدار توام با رافت در این نیروست.

وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، اقتدار که تعریف آن قدرت مشروع است، در صحنه ایران اسلامی به وقوع پیوسته و قوای کشور از جمله قوه نظامی و نیروی انتظامی هر یک در محدوده وظایف خود باعث استمرار این اقتدار هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان تأکید کرد: قوه مجریه با اقتدار اجرایی، قوه قضایی با اقتدار قضایی، قوه مقننه با اقتدار تقنینی و نیروهای مسلح با اقتدار نظامی خود امروز، امنیت را در سراسر کشور برقرار کرده‌اند.

وی متذکر شد: نمایش این اقتدار را در دو روز گذشته با حضور بسیجیان سرافراز و نیروهای مسلح در نزد رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در تهران و گردهمایی بسیجیان در جای جای کشور شاهد بودیم.

طباطبایی به فرا رسیدن هفته ناجا نیز اشاره داشت و گفت: این هفته را به سبزپوشان خدوم عرصه نظم و امنیت که سال ها افتخار خدمت در کنار آن‌ها برای برقراری امنیت را دارم، تبریک عرض می‌کنم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در پایان ضمن آرزوی سرافرازی برای خدمت

دکمه بازگشت به بالا