نقش ایمان به خدا در زندگی انسان

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) فریدن بررسی شد:

نقش ایمان به خدا در زندگی انسان

نشست اخلاقی با موضوع «نقش ایمان به خدا در زندگی انسان» با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) فریدن برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم جمشیدی مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر داران در این نشست گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: برترین و با فضلیت ترین چیزی که به سوی خداوند متعال می توان تقرب پیدا کرد، ایمان به خدا و رسولش است.

وی گفت: اگر ما اصل وجود پروردگار عالم را قبول داریم؛ به وعده ها و فرموده های پروردگار عالم و نقش خداوند در زندگی انسان ایمان داشته باشیم، باید مثل چشمه ای که از بی آبی رنج می برد از نبود خداوند در زندگی نیز رنج و غصه بخوریم.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: بسیاری از افراد هستند که با مسافرت به کشورهای دیگر و با مشاهده امکانات و پیشرفت ها و خدمات شهری در کشورهای دیگر، جایگاه خدا را عوض می کنند. فکر می کنند این پیشرفت ها و مادیات ارزش دارد این در حالی است که باید برای انسان ارزشها بیان شود.

وی تصریح نمود: قرآن مجید دست خدا در زندگی انسان را نشان می دهد آنجایی که به مادر موسی می گوید فرزندت را به رود نیل بسپار و بعد از آن کودک شیرخوارش را به مادر باز می گرداند.

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر داران گفت: ایمان به خدا بهترین چیز و زیربنای همه چیز است، اگر ایمان به خدا درست نشود، نماز انسان، جهاد و … ثبات ندارد.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: در حدیث قدسی است که خداوند با کسی که بنده مومنش را اذیت کند اعلام جنگ می کند، کسی که به بنده مومنش کمک کند از غضب خدا ایمن خواهد بود.

وی تصریح نمود: مبنای قرب به خداوند انجام واجبات است؛ آن چیزی که باعث رشد می شود انجام مستحبات است. خداوند می فرماید: بندگان با انجام مستحبات  آن قدر به من نزدیک می شوند تا جایی که گوش او چیزی را می شنود که من می شنوم و چشم او چیزی را می بیند که من می بینم .

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر داران در پایان گفت: واجبات پایه و اساس ساختمان هستند و آنچه که ساختمان را زیبا می کند عمل به نوافل و مستحبات است، اگر کسی به ناظر بودن خدا ایمان داشته باشد، رفتار، اعمال و گفتارش زیبا می شود، معیار و ارزشهایش در زندگی عوض می شود.

دکمه بازگشت به بالا