بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام در اصفهان برگزار میشود

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام در اصفهان برگزار میشود

به گزار ش ارک خبر: علی یارمحمدیان صبح امروز در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی اتوکام اظهار کرد: تا کنون ۲۴ نمایشگاه علیرغم مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی برگزار شده است هرچند که بسیاری از شرکت‌ها حالت انقباضی به خود گرفتند و حتی بسیاری از نمایشگاه‌های سایر استان‌ها برگزار نشده است، نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود به رونق اقتصادی آن صنف کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه علاه بر رونق بخشی به کسب و کار، می تواند امید بخش فعالان هر صنف باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه سیاست شرکت نمایشگاه‌ها در سال آینده واگذاری برگزاری نمایشگاه‌های استان به بخش خصوصی است، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و از اول سال ۹۸ نمایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی برگزار می شود

وی با اشاره به بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان (کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، استارتاپ) در اصفهان گفت: این نمایشگاه در روزهای ۲۱ تا ۲۵ آبان‌ماه امسال از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل حضور شرکت‌های معتبر و توانمند حوزه IT در اصفهان، این نمایشگاه از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است، افزود: حمایت مسئولان و متولیان امر از این نمایشگاه را نیز می‌توان در افزایش و اعتبار آن مؤثر دانست.

سالانه شناخته می‌شود و استمرار و نظم در برگزاری آن، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این نمایشگاه بوده است.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: کیفیت حضور شرکت‌ها، رویدادها و برنامه‌های جانبی این نمایشگاه که ابعاد علمی نمایشگاه را تقویت می کند و همکاری شرکت نمایشگاه‌های اصفهان با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به عنوان نهاد تخصصی این حوزه نیز از دیگر دلایل موفقیت این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان یکی از باسابقه‌ترین نمایشگاه‌های این استان و حتی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این نمایشگاه جزو پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های سالانه شناخته می‌شود و استمرار و نظم در برگزاری آن، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این نمایشگاه بوده است.

جعفر مطلب‌زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان نیز با بیان این که اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال دو هدف مهم وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است، بیان کرد: حمایت جدی از استارت‌آپ‌ها، شفاف‌سازی و دولت دیجیتال از دغدغه‌های مهم وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات است

وی با بیان این که اینترنت همراه ایران همگام با استاندارد جهانی است، تصریح کرد: سرعت پایین در اینترنت‌های خانگی به دلیل استفاده از سیم‌های مسی است که برای بهبود این وضعیت نیاز به استفاده از فیبرنوری است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه اتوکام با هفته کارآفرینی، گفت: به دلیل تقارن این دو رویداد مهم، کارآفرینان نمونه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان به جامعه معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال یک سالن از نمایشگاه اتوکام برای حضور استارت‌آپ ها، اعضاء و همچنین دانشجویانی که در مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها فعال هستند، اختصاص داده شده و برنامه های ویژه ای برای حضور فریلنسرها در استان و خارج از استان در نظر گرفته شده است.

اطرج ادامه داد: با توجه به اینکه در استان اصفهان ۳۰ هزار نفر دانشجو در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کنند، برنامه‌های خوبی برای ارائه دستاوردهای دانشگاه‌های فعال استان در حوزه کامپیوتر داریم.

اطرج  با بیان این که فضایی را برای ارائه ایده‌های نو درنظر گرفتیم، تاکید کرد: مشاوره شغلی نیز به کسانی که قصد اشتغال در این فضا دارند ارائه خواهد شد، امسال دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اسلامی واحد نجف آباد و اصفهان، کاشان و علوم پزشکی نیز حضور دارند

 

دکمه بازگشت به بالا