صعود هشت پله‌ای ایران در جدول توزیع مدال‌های المپیک جوانان

ارک خبر- کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین تاکنون با کسب مجموع ۸ نشان و با هشت پله صعود در جایگاه هفدهم جدول توزیع مدال ها ایستاد. روسیه هم با ۳۵ مدال در صدر جدول قرار دارد.
صعود هشت پله‌ای ایران در جدول توزیع مدال‌های المپیک جوانان
به گزارش ایرنا؛ نمایندگان ایران روز یکشنبه به وقت محلی و در هفتمین روز بازی های المپیک جوانان در بوینس آیرس در ۶ رشته به مصاف حریفان خود رفتند که ره آورد آنها ۲ مدال طلا و برنز در وزنه برداری و ژیمناستیک بود.
در این روز «علیرضا یوسفی» در دسته به اضافه ۸۵ کیلوگرم به روی تخته رفت و با مجموع ۳۸۰کیلوگرم ششمین مدال طلا کاروان ایران را تصاحب کرد.
یوسفی علاوه بر آن، عنوان قویترین ورزشکار این رشته را به خود اختصاص داد.
همچنین این دومین طلای رشته وزنه برداری ایران در سه دوره بازی های المپیک جوانان است که پیش تر «علیرضا کاظمی نژاد» در سال ۲۰۱۰ در سنگاپور آن را کسب کرده بود.
اما در ادامه این رقابت ها ژیمناستیک ایران هم برای نخستین در تاریخ این بازی ها مدال آوری کرد و «رضا بهلول زاده» در ماده پرش‌خرک اولین برنز کاروان ایران را صید کرد.
تاکنون کاروان ایران در این رویداد در رشته های تکواندو، کشتی، وزنه برداری و ژیمناستیک مدال کسب کرده است. پیش تر و در ۲ دوره گذشته در مجموع رشته های تکواندو، جودو، دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری برای ایران افتخار آفرینی کرد.
در تیروکمان و در مرحله یک شانزدهم میکس ریکرو «رضا شبانی» با نتیجه پنج بر یک تیم هند را شکست داد و به مرحله یک‌ هشتم راه یافت. این دیدار فردا دوشنبه برگزار می شود.
«سوگند رحمانی» دیگر کماندار ایران در مرحله یک ‌شانزدهم که با حریف کلمبیایی همگروه بود، با نتیجه ۶ بر صفر برابر تیم میکس ترکیه – میانمار مغلوب و از ادامه مسابقات کنار رفت.
در قایقرانی «نیروانا اسدبیگی» در ماده کانو اسپرینت در رقابت با ۱۷ پاروزن و با ثبت رکورد ۲.۲۷ در جایگاه هشتم قرار گرفت و راهی مرحله یک‌ هشتم شد.
در رشته دوومیدانی نیز «حمیدرضا کی» در مرحله مقدماتی ماده پرش سه گام با ثبت رکورد ۱۵.۲۸متر در رده هفتم گرفت که ادامه مسابقات سه شنبه جاری پیگیری می‌شود.
تیم ملی فوتسال کشورمان هم در آخرین مسابقه که جنبه تشریفاتی داشت با نتیجه ۹ بر ۳ کاستاریکا را شکست داد و بدین ترتیب پرونده فوتسال بسته شد.
کاروان ورزشی تاکنون ۶ طلا، یک نقره و یک برنز در تکواندو، کشتی و ژیمناستیک کسب کردند.
اسامی مدال آوران؛
طلا:
یلدا ولی‌نژاد (تکواندو)
علی اشکوریان (تکواندو)
محمدعلی خسروی (طلا)
امیر رضا ده بزرگی (کشتی)
محمد نصرتی (کشتی)
علیرضا یوسفی (وزنه برداری)
نقره:
کیمیا همتی
برنز:
رضا بهلول زاده (ژیمناستیک)
این بازی ها از سوی کمیته بین المللی المپیک هر چهار سال یک بار در رده سنی جوانان (۱۴ تا ۱۸ سال) برگزار و از آن به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان یاد می شود.
کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی های المپیک جوانان در رشته هایی چون شمشیربازی (یک پسر)، وزنه برداری (۲ پسر)، تنیس روی میز (یک پسر)، دوومیدانی (سه پسر)، سوارکاری (یک پسر)، ژیمناستیک (یک پسر)، تیراندازی (۲ پسر)، فوتسال (تیم ۱۰ نفره پسران)، بوکس (یک پسر)، شنا (یک پسر)، کشتی آزاد (۲ پسر)، کشتی فرنگی (۲ پسر)، کاراته (سه دختر و ۲ پسر)، تکواندو (۳دختر و سه پسر)، جودو (یک دختر و یک پسر)، تیر و کمان (یک دختر و یک پسر)، قایقرانی (۲ دختر و یک پسر) و بسکتبال سه بر سه (چهار دختر) شرکت کرده است.
جوانان ایران در دومین دوره این بازی ها در چین با سه طلا و سه برنز در ۱۳ رشته ورزشی در جایگاه بیست و چهارم ایستادند و در نخستین دوره حضور در المپیک ۲۰۱۰ سنگاپور هم با پنج مدال جایگاه بیست و ششم را به خود اختصاص داده بودند.
بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین روز ۲۶ مهر ماه پایان می یابد.
و

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا