۱۵ هزار تن حبوبات احتکار شده در انبارهای آذرشهر توزیع می شود

ارک خبر- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: ۱۵ هزار تن حبوبات احتکار شده در انبارهای آذرشهر به نرخ مصوب دولتی بین مردم توزیع و عرضه می شود.
۱۵ هزار تن حبوبات احتکار شده در انبارهای آذرشهر توزیع می شود
به گزارش ایرنا، سداحد یوزباشی روز یکشنبه در جلسه بررسی نحوه توزیع این حبوبات در بین مردم در فرمانداری آذرشهر افزود: دستور عرضه این حبوبات صادر و صاحب کالا به ۱۰ درصد از ارزش ریالی این مواد جریمه شده است و باید این کالا در سامانه جامع ثبت و پس از قیمت گذاری به نرخ مصوب دولت و با نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت توسط صاحب کالا به فروش برسد.
وی با بیان اینکه همه اصناف و تجار باید کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند، اظهار داشت: به استناد مواد قانونی و تصمیمات ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء، تمامی مالکان و بهره برداران انبارها و مراکز نگهداری کالا و صاحبان کالا موظفند در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات انبار و مراکز نگهداری کالا و موجودی کالای خود در سامانه جامع اقدام کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ثبت نکردن ورود و خروج کالا به هر میزان در سامانه جرم محسوب شده و با متخلفان طبق قوانین موبوط برخورد می شود.
یوزباشی ادامه داد: تعزیرات حکومتی به دنبال ایجاد آرامش و روند طبیعی تجارت در جامعه بوده و هدف جریمه کردن اصناف و یا تجار نیست.
فرماندار آذرشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه قابل تصور نبود که در این شهرستان چنین انبارهایی وجود داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از قطب های مطرح در زمینه حبوبات از جمله لپه و نخود در کشور است تصور وجود این انبارها را ممکن می سازد.
فرامرز اللهیاری افزود: هم اکنون با وجود بزرگترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور بیش از ۴۰ درصد صنعت استان در آذرشهر است.
وی از نبود ساختمان و امکانات مناسب و نیروی کافی برای اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: با وجود این همه کارخانجات، تولید کنندگان و پتانسیل های زیاد این شهرستان از ساختمان مناسب و نیروی کافی برای اداره صنعت، معدن و تجارت برخوردار نیست.
اللهیاری با اعلام نارضایتی تجار و صنعت گران این شهرستان از این وضعیت، ادامه داد: انتظار می رود مسوولان مربوط در ایجاد ساختمان و تامین نیرو و امکانات آن تدابیر لازم را انجام دهند تا تجار و صنعتگران این شهرستان در روند کاری خود با مشکل روبرو نباشند.
شهرستان آذرشهر به عنوان یکی از شهرهای صنعتی آذربایجان شرقی در ۵۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا