هنر زمینه ساز توسعه دوجانبه شهر و فرهنگ شهروندی است

خبرگزاری ارک: رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هنر و هنرمند می توانند به عنوان ابزاری کارآمد برای توسعه دوجانبه شهر و فرهنگ شهروندی عمل کنند.

به گزارش  مهر، حسن میلانی  در جلسه هم اندیشی اقتصاد هنر، بررسی مشکلات و ارائه راهکارها برای مسئولان کارگروه های تخصصی حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به ار تباط تنگاتنگ توسعه شهری و سطح فرهنگ شهروندی، نقش و تاثیر هنر و هنرمند در توسعه دوجانبه این دو حوزه بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر مستقیم و غیرمستقیم کاستی‌های فرهنگی در بسیاری از مشکلات و معضلات کالبدی و اجتماعی شهر تبریز تاکید کرد: تمرکز بر روی مسایل فرهنگی و توسعه این حوزه با هدف کاستن از مشکلات شهری امری است که تنها با یک عزم همگانی و همکاری همه حلقه ها از مسوولان گرفته تا اقشار مختلف مردم ممکن می شود.

رییس حوزه هنری استان با تاکید بر آمادگی کامل این مجموعه برای کمک به توسعه متوازن شهری و فرهنگ شهرنشینی و شهروندی اظهار داشت: بر اساس نظر بسیاری از اقتصاددانان مبنی بر تاثیر اختلالات و تناقض های و ضعف های فرهنگی در عملکرد متفاوت اقتصادی جوامع، هنرمندان مجموعه حوزه هنری استان آماده هرگونه همکاری را با مدیریت شهری تبریز برای توسعه فرهنگی شهر هستند.

میلانی در بخش پایانی سخنان خود مشکلات فرهنگی را از مهمترین موانع توسعه اقتصادی کشور دانشت و خاطر نشان شد: اگر مسئولان به همراه هنرمندان چاره‌ای برای رفع این مشکلات ارائه دهند کشور روزبه‌روز مسیر توسعه را هم در سطح فرهنگی و هم در سطح اقتصادی طی خواهد کرد.

گفتنی است جلسه هم اندیشی اقتصاد هنر، بررسی مشکلات و ارائه راهکارها با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و معاون برنامه ریزی و توسعه این شهر در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا