اجتماعی شدن سلامت؛ موضوع تفاهم‌نامه شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

اجتماعی شدن سلامت؛ موضوع تفاهم‌نامه شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تفاهم نامه ای با موضوع توسعه سلامت شهروندی را با دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امضا کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، توسعه کانون‌های سلامت و تشکیل مجمع سلامت در محلات شهر اصفهان، فراگیر شدن سلامت در جامعه با تعامل و انجام فعالیت‌های بین بخشی از مهم ترین اهداف و رویکردهای این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان متعهد شده که در خانه‌های ١۶ گانه سلامت و ٢٢٠ کانون سلامت تحت پوشش خود، برای توانمندسازی مخاطبان از طریق برگزاری کارگاه‌های علمی، اطلاع‌رسانی عمومی وتبلیغات محلی اقدام کند.

دانشگاه اصفهان نیز بر اساس این تفاهم نامه متعهد است برای همکاری، هدایت و تسهیل فرآیند تدوین سیاست و اجرای مداخلات سلامت محور مرتبط با سلامت محلات، با در اختیار قراردادن شاخص‌ها، آمار و اطلاعات موجود بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اقدامات  لازم را انجام دهد.

این تفاهم نامه به هم افزایی اجتماعی شدن سلامت در راستای مشارکت‌های ساختارمند و فعال فرد، خانواده و جامعه از طریق توسعه کانون‌های سلامت و تشکیل مجمع سلامت در محلات شهر اصفهان کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ مدت تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه اصفهان دو سال تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا