افتتاح و راه اندازی واحد بازآفرینی شهری در منطقه ۳ شهرداری

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خبر داد:

  افتتاح و راه اندازی واحد بازآفرینی شهری در منطقه ۳ شهرداری

حسین کارگر مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در نشست مطبوعاتی خود که  در خانه مشروطیت اصفهان برگزار شد گفت: منطقه ی سه شهرداری اصفهان  دارای ۱۴ محله کلیدی تاریخی است که ۲۳ درصد آن بافت فرسوده دارد و و ۱۱ درصد بافت فرسوده اصفهان را تشکیل می دهد. ۷۰ پروژه عمرانی احیا و نوسازی در این منطقه با رویکرد تاریخی و گردشگری در دستور کار است.
کارگر با اشاره بر تاکید مدیریت شهری بر توسعه گردشگری، از افتتاح و راه اندازی واحد بازآفرینی در منطقه سه جهت رسیدگی به امور مربوط به بافت های فرسوده و تاریخی منطقه در راستای اجرای این برنامه خبر داد‌.
کارگر ادامه داد: بودجه سال جاری این منطقه ۱۴۰ میلیارد تومان است که ۹۳ میلیارد آن بودجه خالص، ۶۸ میلیارد هزینه ی طرح های عمرانی و بقیه هزینه های جاری است.
وی در گزارش فعالیت ها ی انجام شده و اقدامات در دست اجرای  منطقه ی سه شهرداری از پیاده راه سازی چهارباغ عباسی ، طرح آب نماهای محور میانی چهارباغ عباسی، مرمت و بازسازی حمام خسرو آقا و حمام شاهزاده ها، آزاد سازی و احداث خیابان آیت الله نورالله نجفی حد فاصل خیابان نشاط تا خیابان حافظ، آزادسازی جلو خان مسجد جامع اصفهان، آزاد سازی و احداث مجموعه پارکینگ و مرکز تجاری کمر زرین، احیای مسیر بازارچه دردشت و حسن آباد و آزاد سازی ۶۰۰ گلوگاه در این منطقه خبر داد.
مدیر منطقه سه شهرداری با بیان این که بیش از ۱۰۰ خانه تاریخی فرسوده و رو به تخریب در این منطقه وجود دارد اظهار داشت: شهرداری سعی دارد با مشارکت میراث فرهنگی و بخش خصوصی این بناهای تاریخی را جهت مراکز بوم گردی احیا کند.

کارگر بحث سد معبر را از مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: با توجه به اختیارات قانونی در مورد سد معبر که از وظایف شهرداری است امسال ۲۲۵۳ مورد اخطاریه به کسبه ی خاطی منطقه داده شده است‌.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا