اردوگاه گردشگری حسنلوی نقده راه اندازی می شود

ارک خبر- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده با اشاره به اینکه اردوگاه گردشگری در بخش حسنلوی این شهرستان راه اندازی می شود، گفت: سه اقامتگاه بوم گردی نیز در راستای توسعه توریسم این شهرستان طی سال جاری مجوز فعالیت دریافت کردند.
اردوگاه گردشگری حسنلوی نقده راه اندازی می شود
حامد پرورش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمینه احداث ۲ باب مجتمع خدماتی نیز در شهرستان نقده فراهم شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
وی بیان کرد: با هدف توسعه گردشگری در شهرستان نقده باید زیرساخت های لازم با همکاری سازمان های مرتبط در اطراف مناطق گردشگری این شهرستان فراهم شود.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری حسنلوی نقده و در مناطق نمونه گردشگری دریاچه سد حسنلو، تالاب سلدوز و آب معدنی شیخ معروف و مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح های بوم گردی برای بیش از ۲۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: مناطق روستایی شهرستان نقده دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری است و از این مزیت ها می توان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی تمام خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند و گردشگران علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی موجب اشتغالزایی برای روستاییان و ماندگاری آنان در روستاها می شود، ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستاییان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است.
پرورش ادامه داد: فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان ها سبب آشنایی بیشتر گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ اصیل روستایی این منطقه می شود.
به گزارش ایرنا شهرستان ۱۲۵ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
آذربایجان غربی پیش از دارای پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه بوده و با راه اندازی ۱۸ اقامتگاه بوم گردی جدید در سال جاری تعداد این اقامتگاه ها به ۲۳ واحد رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا