شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ۸٫۵ میلیارد تومان فروش داشت

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال گسترده کتابخوانان و کتاب دوستان از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: به رغم مشکلات اقتصادی، این دوره از نمایشگاه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ۸٫۵ میلیارد تومان فروش داشت
به گزارش جمعه ایرنا، محمد محمدپور در آیین افتتاح سومین «اکسپوی هنری» در تبریز افزود: میزان فروش نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در پانزدهمین دوره آن ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.
وی با تاکید بر لزوم هم افزایی در حوزه فعالیت های هنری و اجتناب از موازی کار در آن، از ناچیز بودن سهم ایران از بازار جهانی هنر و فرهنگ ابراز تاسف کرد.
وی اظهار داشت: امروزه فرهنگ و هنر نیز با وجود ارزش معنوی بالای آن ارزش افزوده نیز دارد، به گونه ای که ارزش بازار بین المللی این حوزه به حدود ۲ هزار میلیارد دلار می رسد، در حالی که سهم کشورمان به رغم داشتن میراث غنی فرهنگی و تمدنی از آن در حد هیچ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم زمینه سازی برای رشد اقتصاد هنر و فرهنگ، برگزاری اکسپوی هنری در تبریز را گامی در این راستا ارزیابی کرد و گفت: بدیهی است که برگزاری این قبیل رویدادهای هنری، زمینه ساز نزدیکی هر چه بیشتر فعالان حوزه هنر و سرمایه داران بخش خصوصی است.
دبیر اجرایی سومین اکسپوی هنری تبریز نیز در این آیین اعلام کرد: ۱۳۶ اثر هنری از ۸۳ هنرمند از تبریز در چهار رشته‌ی نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
محمد محمودی با بیان این‌که از مجموع هنرمندان شرکت کننده در سومین اکسپوی هنری تبریز، ۵۴ هنرمند نقاش، ۱۱ هنرمند عکاس، ۱۱ هنرمند خوشنویس و هفت هنرمند مجسمه‌ساز، آثار خود را در معرض فروش گذاشته اند، افزود: از مجموع کل آثار ۹۱ اثر شامل نقاشی، ۱۶ اثر خوشنویسی، ۱۸ اثر عکس و ۱۱ اثر مجسمه است.
وی با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه، صرفا ارائه آثار هنری یا برگزاری جشنواره هنری نیست، بلکه گامی در راستای توسعه اقتصاد هنر و فروش آثار هنری است، گفت: برای ترویج فرهنگ خرید آثار هنری باید به تدریج فرهنگ‌سازی کنیم، زیرا این پتانسیل و تمکن مالی در شهر تبریز وجود دارد که مردمش خریدار آثار هنری باشند.
وی با اشاره به اینکه تبریز ظرفیت ویژه‌ای در تولید آثار هنری دارد، اما متاسفانه در حوزه خرید و فروش وضعیت آن مطلوب نیست، ادامه داد: باید به تدریج، فرهنگ استفاده از آثار هنری در اماکن مختلف شهر ایجاد شود تا مردم از هنر و آثار هنری شناخت پیدا و این آثار ارزشمند را خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند.
سرمایه گذار لاله پارک تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که هنرمندان با هیجان خود آثار هنری را خلق و روح خود را به اثر خلق شده منتقل می‌کنند، اظهار داشت: آثار هنری، روح و حیات دارند و این آثار ارزشمند را هرگز نمی‌توان با سایر اشیای تزئینی مقایسه کرد.
علی پولاد با تاکید بر این‌که خریداری آثار هنری وظیفه‌ی ماست، گفت: مردم با خرید آثار هنری نه به هنرمند، بلکه به خود خوبی و فضای زندگی‌شان را تلطیف می‌کنند.
سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) تا بیست و هشتم آبان ماه سال‌جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در هتل کایا لاله پارک در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا