سیاست جدید درباره پالایش یارانه‌بگیران

خیرگزاری ارک: قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم شدن پیش زمینه های مناسب، یکسان سازی نرخ ارز انجام می شود گفت: دولت بايد به‌ تدريج به سوي پالايش مشمولين دريافت یارانه هاي نقدي اقدام نمايد.

به گزارش مهر، اکبر کمیجانی در مصاحبه با مجله Middle East Eye گفت: خواست روشن ايران در مذاکرات هسته‌اي، لغو کامل و يکباره کليه تحريم‌هاي سازمان ملل، آمريکا و اتحاديه اروپا بلافاصله پس از حصول توافق جامع هسته‌اي با ۱+۵ است.

قائم مقام بانک مرکزی اظهارداشت: بر اين اساس انتظار داريم محدوديت‌هاي موجود در زمينه نقل و انتقالات بانکي به سرعت حذف گردد و با نظام بانکي و مالي کشور در تعاملات بين‌المللي و دسترسي به بازارهاي سرمايه و مالي و نيز ابزارهاي آن، همچون ديگر کشورها برخورد شود.

کمیجانی ادامه داد: با برداشته شدن تحريم‌ها و رفع موانع روابط کارگزاري، علي‌القاعده دارايي‌هاي بانک مرکزي و بانک‌ها آزادشده و نهادهاي مالي کشور در انتخاب طرف‌هاي بانکي خود، آزادي عمل خواهند داشت. در اين شرايط، روابط بانکي بين‌المللي به نحو مناسبي برقرار شده و ارائه خدمات مالي بين‌‌المللي (از جمله کارت اعتباري بين‌المللي) ‌ براي شهروندان ايراني ميسر خواهد بود.

وی افزود: در عرصه تعاملات مالي نيز انتظار مي‌رود رفع تحريم‌ها به کاهش قابل توجه هزينه‌هاي جانبي مستقيم و غيرمستقيم تجارت خارجي بيانجامد و علاوه بر کارکردهاي مثبت آن بر مهار بهتر انتظارات تورمي، به تداوم روند کاهشي تورم و تثبيت فرآيند خروج اقتصاد از رکود مساعدت نمايند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا