جشنواره فیلم میراث فرهنگی، دغدغه دوستداران میراث فرهنگی را به تصویر کشید

خبرگزاری ارک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره فیلم میراث فرهنگی فرصت مناسبی است تا هویت تاریخی استان به تصویر کشیده شود و در سطح جهانی معرفی شود.

به گزارش  فارس ، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم میراث فرهنگی در تبریز اظهار داشت: در زمان برگزاری این جشنواره و در قالب فیلم‌های پخش شده به مسائلی پرداخته شد که دغدغه بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی است و اداره کل میراث فرهنگی برای این اقدام و پیشنهاد شایسته از انجمن فیلم استان سپاسگزاری می‌کند.

وی ادامه داد: فیلمسازان ایرانی شهرتی جهانی دارند و گفت‌و‌گویی که با گردشگران خارجی و سران کشورهای همسایه انجام می‌شود تعدادی از آنها بر اهمیت و پرمحتوا بودن فیلم‌های ایرانی تاکید می‌کنند.

حق‌پرست ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم میراث فرهنگی نقطه آغازی باشد برای فیلمسازان تا در آینده به این سوژه فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی دارد، وجود جاده ابریشم، قبرستان تاریخی سرخاب از جمله داشته‌های این استان در حوزه تاریخی است که تا به حال به اندازه کافی به آنها توجه نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، هنر هفتم را تریبونی برای معرفی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در سال‌های آتی نیز برگزار شود.وی با اشاره به فیلم کوتاه مرثیه‌ای برای هویت گمشده به کارگردانی آراز ادوای خاطر نشان کرد: این فیلم بسیاری از مشکلات در این حوزه را به تصویر کشیده است و امیدواریم بتوانیم این نکته‌ها و موضوعاتی که تا به حال مغفول مانده است را پیگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا