واردات و صادرات کاهش یافت

خبرگزاری ارک: واردات ایران در دو ماهه اول سال‌جاري با ۱۳.۸۲ درصد کاهش به ۶ ميليارد و ۳۴۴ ميليون دلار و صادرات غيرنفتي با ۲.۶۶ درصد کاهش به ۷ ميليارد و ۸۶۱ ميليون دلار رسيد.

به گزارش مهر، گمرک ایران اعلام کرد: واردات كشورمان در دو ماهه اول سالجاري به ۶ ميليارد و ۳۴۴ ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات ۱۳ و ۸۲ صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

در اين مدت ميزان صادرات غيرنفتي كشورمان به ۷ ميليارد و ۸۶۱ ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۲ و ۶۶ صدم درصد كاهش داشت.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان، قير نفت و پلي اتيلن بوده و عمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربي، هند و افغانستان بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم ۳ و ۴۴ صدم درصدي از كل ارزش واردات، برنج با ۲ و ۴۲ صدم درصد، كنجاله سويا با  ۲ و ۲۴ صدم درصد  ماشين آلات و دستگاه‌هاي شكل دادن يا قالب گيري محصولات معدني با ۲ و ۱۲ صدم درصد و گندم با ۱ و ۷۷ صدم درصد اختصاص دارد و عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در دو ماهه اول امسال به ترتيب شامل امارات متحده عربي، چين، كره جنوبي، تركيه و هند بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا