مدیرکل: فلسفه وجودی ادارات ارشاد منوط به حضور اصحاب فرهنگ و هنر است

خبرگزاری ارک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هویت و فلسفه وجودی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منوط به حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل ،علی اکبر صفی پور در آیین قرائت سوگندنامه کارکنان جدید، اظهار کرد: ارتباط مطلوب و مستمر با اهالی حوزه فرهنگ و هنر و علاقه و ذوق شخصی کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به مباحث فرهنگی و هنری باید از ویژگی های بارز آنان باشد تا بتواند فضا را برای شکوفایی استعداد جوانان آماده سازند.

وی تاکید کرد: در این صورت شاهد فضایی مملو از هنرمندان متعهد و فرهنگ دوستان برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری برای تعالی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشد و ارتقاء فرهنگ و هنر منوط به فعالیت های فرهنگی تاثیر گذار است و این فعالیت ها با ایجاد بستر لازم و افزایش توان هنرمندان و ایجاد روحیه مضاعف آنان محقق خواهد شد.

صفی پور اظهار کرد: کارکنانی که در شهرستان ها فعالیت خواهند کرد، باید امکانات بالقوه خود را بالفعل کرده و ظرفیت بهره وری خود را با امکانات محدود در حوزه تخصصی خود افزایش دهند.

وی افزود: باید با توجه به امکانات و بضاعت کمی که در اختیار شهرستان ها در حوزه فرهنگ وجود دارد، با انجام کارهای کارشناسی از ظرفیت ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: رعایت اعتدال و تکریم متقابل یکی از الزامات حوزه فرهنگ و هنر است که هم باید از سوی هنرمندان و هم از سوی کارکنان و مسئولان این حوزه مورد توجه قرار گیرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تکریم اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از وظایف متولیان فرهنگی برشمرد و گفت: جامعه ای که نتواند قدرشناس بزرگان و شخصیت های برجسته و فرهیخته خود باشد نمی تواند از فرهنگ و هنر خود در برابر هجمه ها محافظت کند.

هجده نفر به عنوان کارمند جدید فعالیت خود را در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا