واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف در بازرسی از بازار فعال شود

ارک خبر- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: نظارت بر بازار و عملکرد صنوف مشمول قوانین صنفی، با استفاده از اتاق های اصناف بیشتر می شود .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین نجاتی در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان، از اتاق اصناف تبریز خواست تا زمینه فعالتر شدن واحد بازرسی و نظارت این اتاق را با بهره گیری از توان اتحادیه های صنفی فراهم کند .

وی ادامه داد: بهترین مرجع برای بررسی شکایات مربوط به بازار و اتحادیه، واحدهای بازرسی اتاق اصناف یا خود اتحادیه‌ها هستند و وجود بازرسان فعال دارای اطلاعات کامل و آشنا به قوانین در اتاق اصناف تبریز ظرفیت بزرگی برای نظارت بر بازار محسوب می‌شود .

وی اضافه کرد: همزمان بازرسان معاونت و بازرسی سازمان نیز بر صنایع و کارخانه‌های تولیدی تمرکز خواهند داشت؛ و بدین ترتیب امر نظارت بر قیمت‌ها در چرخه تولید تا مصرف به‌ نحو مطلوب انجام خواهد شد .

نجاتی انجام بازرسی‌های دوره ای و برنامه ریزی شده از صنوف مختلف با محوریت واحدهای صنفی مرتبط با معیشت مردم طبق قانون نظام صنفی و رسیدگی به شکایات مردمی اعم از حقیقی و حقوقی را دو وظیفه مهم واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف برشمرد .

وی برگزاری جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی با حضور روسای اتحادیه های صنفی یاد شده و نقش بازرسان اتحادیه و تببین ضوابط صنفی از قبیل رعایت قیمت مصوب، نصب برچسب قیمت ، عدم فروش کالای قاچاق و داشتن پروانه کسب را خواستار شد .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت هستند و اولین گام برای مدیریت قیمتها در بازار نیز از واحدهای تولیدی و سپس توزیعی عمده و خرده فروشی شروع شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا