مسابقات کشتی قهرمانی و پهلوانی کشور در مراغه برگزار می شود

ارک خبر- رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی و پهلوانی کشور در بهمن ماه سالجاری به میزبانی مراغه خبر داد.
مسابقات کشتی قهرمانی و پهلوانی کشور در مراغه برگزار می شود
به گزارش ایرنا، مهدی نوایی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این مسابقات افزود: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در رده نوجوانان و کشتی پهلوانی در رده های نوجوانان و جوانان دوم تا هفتم بهمن ماه سالجاری در این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این رقابت ها بیش از ۷۵۰ کشتی گیر و مربی در قالب ۳۲ تیم از استان های کشور حضور می یابند و مسابقات در سه تشک در سالن ورزشی شهید کنعانی مراغه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: مسابقات کشتی پهلوانی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره پهلوان و پیشکسوت کشتی مراغه ‘ پهلوان محمود صدیق زاده ‘ برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی فرماندار مراغه نیز در این جلسه کشتی را ورزش نخست کشور و شهرستان مراغه عنوان کرد و گفت: دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهرستان در تمامی رویدادهای ورزشی که به میزبانی مراغه برگزار می شود همیشه پای کار بوده و همکاری کرده اند.
جواد محمودی افزود: نیروی انتظامی، شهرداری، اورژانس، هلال احمر، ارتش، دانشگاه ها از جمله نهادهای فعال در برگزاری رویدادهای کشوری هستند.
وی عملکرد مجموعه ورزش شهرستان را با توجه به آمارهای استانی و کشوری و رویدادهای برگزار شده مثبت ارزیابی کرد و گفت: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان به همراه مجموعه این اداره در طول مدت فعالیت خود، همواره با تمام توان در راستای پیشرفت ورزش شهرستان کوشا بوده و مراغه را به عنوان یکی از قطب های ورزشی استان و کشور تبدیل کرده است.
محمودی همچنین به اهمیت گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: میزبانی رویدادها و مسابقات ورزشی فرصتی ویژه برای اشتغالزایی و کسب درآمد از طریق برجسته کردن ظرفیت های گردشگری است به همین دلیل این صنعت در اکثر کشورها، رو به پیشرفت و مورد توجه است.
وی گفت: ورزش و گردشگری با فراهم آوردن زمینه فراعت و نشاط می توانند در ارتقای بهبود سلامت جامعه و کاهش چشمگیر میزان جرم نقش موثری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بازدید از آثار تاریخی همراه با ورزش، ایجاد شور و نشاط و معرفی میراث فرهنگی شهرستان، می تواند از اهداف برگزاری رویدادهای ورزشی قرار گیرد که در این خصوص باید دستگاه های متولی به خصوص میراث فرهنگی به صورت جدی ورود کند.
رئیس هیات کشتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار ورزشکار سازمان یافته زیر نظر این هیات فعالیت می کنند.
علی اکبر وظیفه خواه به عناوین کشتی آذربایجان شرقی در سالجاری اشاره کرد و گفت: مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشتی بزرگسالان جهان توسط پرویز هادی و مدال طلای بازهای آسیایی از جمله مهمترین افتخارات این هیات در سالجاری است.
وی افزود: پرورش استعدادهای این رشته از جمله پرویز هادی و افتخارآفرینی های این ورزشکاران در عرصه های جهانی و بین المللی به برکت تلاش مربیان و پیشکسوتان این ورزش روی داده است.
وی به اهمیت مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی مراغه برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: میزبانی از مسابقات مهم کشوری، زمینه ساز پیشرفت کشتی استان خواهد شد.
۶ هزار و ۴۴۷ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۸۸ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا