مدت اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی افزایش یافت

ارک خبر- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امسال میانگین مدت اقامت گردشگران خارجی در این استان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
مدت اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی افزایش یافت
فرشاد رستمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۱ هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه به آذربایجان شرقی سفر کرده اند که این رقم رشدی معادل ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در این مدت متوسط اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز ۲٫۵ شب بوده است که این رقم نیز نسبت به سال های گذشته افزایش مناسبی داشته است.
رستمی مجموع گردشگران خارجی اقامت کرده در آذربایجان شرقی در مدت سپری شده سال جاری را ۹۸ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد ۹۴ هزا نفر در هتل ها و مراکز اقامتی شهر تبریز اقامت داشته اند.
وی تعداد گردشگران داخلی آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون را نیز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد که از این رقم تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت رسمی و ثبت شده در شهرهای مختلف استان اقامت گزیده اند.
رستمی میزان افزایش گردشگران داخلی ورودی به آذربایجان شرقی نسبت به ۲ سال قبل را ۲۲ درصد اعلام و اضافه کرد: در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و چهار میلیون نفر وارد استان شدند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی و شرایط اقلیمی مناسب جزو پنج استان نخست گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.
این استان افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و جهانی دارد.
آذربایجان شرقی هم اکنون تعداد ۳۳ هتل، ۲۶ هتل آپارتمان و ۷۲ مهمانپذیر دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا