۱٫۶برابر تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجانشرقی جذب شد

ارک خبر- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از از جذب ۱٫۶ برابری تسهیلات خط اعتباری شماره ۶ مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.
۱٫۶برابر تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجانشرقی جذب شد
اکبر فتحی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ۸۸۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون در سال جاری جذب شده است در حالیکه سهمیه اختصاصی استان ۵۴۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۸۴ دستگاه انواع تراکتور، ۱۴ دستگاه کمباین و ۱۱۳۳ دستگاه ادوات و دنباله بند و در کل ۲ هزار و ۲۳۹ دستگاه از انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی برای استفاده در طرح های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.
فتحی خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و بهره وری محصولات تولیدی با توسعه مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال خواهد داشت .
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان مکانیزاسیون استان با جدیت دنبال می شود، گفت: کمباین های فرسوده و قدیمی و از رده خارج ریزش بالایی در برداشت محصول دارند و به جای آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با عاملیت بانک کشاورزی دستگاه ها و ماشین آلات بروز و مجهز جایگزین می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا