چهل سال امنیت پایدار در کشور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

چهل سال امنیت پایدار در کشور

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: چهل سال امنیت پایدار در کشور حاکم است که نیروی انتظامی پرچمدار این امنیت عمومی هست‌.
سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری بهمن ماه با اصحاب رسانه  با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب و با توجه به ابراز رضایت ایشان از فعالیت های نیروی انتظامی اظهار کرد: ایشان فرمودند که  نیروی انتظامی مسوولیت سنگینی در برابر مردم و جامعه دارند. از این رو نیروی انتظامی باید مقتدر، عادل و هوشیار باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۷۵۱ آسیب دیده در نزاع در سال ۹۶ گزارش شده است، ادامه داد: این آمار نسبت به سال ۹۵ که ۳۹ هزار و ۱۴ نفر بوده، ۳.۲ کاهش یافته است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه استان اصفهان متناسب با جمعیت رتبه ۱۴ ام نزاع کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ نزاع در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷۲۸ نزاع منجر به جرح گزارش شده است که از میانگین کشور که از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۷۲ نفر است در شرایط خوبی قرار نداریم.
وی با بیان اینکه طی ۹ سال اخیر، سال ۹۶ کمترین نزاع منجر به جرح را ثبت کرده‌ایم، افزود: همچنین طی پنج سال اخیر در استان  کاهش نزاع را داشته‌ایم.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در حوزه متوفیان ناشی از عوارض سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۶ با کاهش ۷.۳ درصد متوفیان رو به رو بوده‌ایم، تشریح کرد: کاهش این آمار در کشور ۴.۲ بوده است که این آمار بیانگر بهبود شرایط در اصفهان است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۳ نفر بر اثر سوء مصرف مواد جان باخته‌اند، گفت: این آمار در سال ۹۵ حدود ۲۱۹ نفر بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در حوزه مربوط به آلودگی هوا نیروی انتظامی استان اصفهان با همکاری شهرداری طرح “دیده‌بان” را در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: در این طرح معاینه فنی خودروها را همزمان انجام می‌دهیم تا کنترل بهتری را داشته باشیم.
وی تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو را از دیگر برنامه‌های ۱۰ ماه نخست سال جاری دانست اظهار کرد: در این بازه زمانی ۳۵۸ هزار و ۵۰۹ مورد خودروی فاقد معاینه فنی خودرو در سطح استان برخورد شده است.
سردار معصوم بیگی تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان اصفهان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح از جزیره‌ای بودن خارج شدیم و نظارت بهتری در این زمینه صورت می گیرد.
وی بابیان اینکه در حوزه سرقت در سال جاری با ۱۲۲ باند سرقت شناسایی و برخورد شده است، تشریح کرد: سرقت منزل، داخل خودرو، اماکن، احشام و سرقت به عنف بیشترین فراوانی را داشتند.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل سه هزار و ۳۰۰ مربوط به قاچاق بازگشایی شده است، گفت: پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۲۷ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۰ نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.
سردار معصوم بیگی با اشاره به کشف ۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان طی ۱۰ ماه امسال اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۳۰۰ طرح برای پاکسازی مناطق آلوده اجرا و با ۱۳۱ باند مواد مخدر برخورد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا