نمایشگاه هنر معاصر سوریه در تبریز گشایش یافت

ارک خبر- نمایشگاه گروهی هنر معاصر سوریه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.
نمایشگاه هنر معاصر سوریه در تبریز گشایش یافت
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که روز یکشنبه با حضور اساتید و هنرمندان برجسته سوریه و تبریز گشایش یافت، ۴۰ اثر هنری در حوزه حجمی و نقاشی از ۴ هنرمند این کشور به مدت ۴ روز به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط موثر بین هنرمندان، تعامل و گفت و گو بین مراکز فرهنگی و هنری و برگزاری هفته های فرهنگی بین دو کشور برگزار شده است.
محمد محمدپور افزود: ایجاد امکان معرفی ظرفیت های هنری سوریه و تبریز و زمینه انعقاد تفاهم نامه های مشترک آموزشی و هنری برای ارتقای سطح دیپلماسی فرهنگی و عمومی و دانش هنرمندان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه تبریز مهد تمدن و فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: به واسطه این نمایشگاه تبریز رابطه فرهنگی مستمری را با سوریه ادامه خواهد داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این نمایشگاه تجلی ارتباط فرهنگی بین دو ملت بزرگ ایران و سوریه است.
محمدپور ادامه داد: هنر و فرهنگ می تواند پل ارتباطی موثری برای برقراری رابطه بین ملت های منطقه بوده و تلاش می کنیم از این ظرفیت در این زمینه استفاده کنیم.
رئیس هنرهای زیبای دمش نیز در این آئین با قدردانی از استقبال خوب مسئولان و مردم از هنرمندان سوریه ای، گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از اساتید پیشکسوت شهرهای هنری سوریه هستند.
احسان العر با اشاره به خواهر خواندگی تبریز با دمشق افزود: امتداد فعالیت هنری این شهرها با هم بوده و افتتاح این نمایشگاه گامی برای برگزاری سایر نمایشگاه ها در ایران و تبادلات فرهنگی بین دو کشور است.
وی با اظهار امیدواری برای حضور هنرمندان و اساتید ایرانی در سوریه، یاداوری کرد: هنرمندان دو کشور می توانند با همپوشانی فعالیت های هنری همدیگر در جهت تکامل فرهنگی و هنری سوریه و ایران گام بردارند.
در این نمایشگاه آثار حجمی و نقاشی « باسم دحدوح»، « محمود الجوابره»، « احسان العر» و « احمد ابوزینه» از اساتید و هنرمندان برجسته سوریه به نمایش گذاشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا