توانایی تامین گاز تا منفی ۴۰ درجه را هم داریم/هیچ قطعی گاز در نیروگاه‌ها نداریم

ارک خبر- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: ما از لحاظ خطوط داخلی مشکلی نداریم و حتی توانایی تامین گاز در دمای منفی ۴۰ درجه را نیز داریم.

توانایی تامین گاز تا منفی ۴۰ درجه را هم داریم/هیچ قطعی گاز در نیروگاه‌ها نداریم
سید رضا توحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ما نسبت به گازرسانی شهرک‌های صنعتی مشکلی نداریم به طوریکه برای ۴۶ مورد آنها گازرسانی شده و شهرک‌های صنعتی ملکان و اسکو نیز در دست اقدام است.

وی افزود: طبق اعلام شهرک‌های صنعتی، گازرسانی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید به اینکه طبق برآورد استفاده از روش سی ان جی مناسب استان آذربایجان‌شرقی نیست، توضیح داد: با توجه به اینکه هزینه ساخت ایستگاه مادر برای این روش بالاتر از هزینه لوله‌گذاری بوده از این‌رو این روش مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: البته موقعیت جغرافیایی روستاهای آذربایجان‌شرقی نیز به نوعی است که اکثرا صعب‌العبور و دور افتاده هستند و انتقال هر هفته گاز از طریق تریلی به مخازن امری غیرممکن است.

توحیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ قطعی گاز در نیروگاه‌ها نداریم و فقط در مقطعی به علت سرما و بارش سراسری کشور محدودیت مصرف به نیروگاه سهند بناب داده شد.

وی اضافه کرد: ما از لحاظ خطوط داخلی مشکلی نداریم و حتی توانایی تامین گاز در دمای منفی ۴۰ درجه را نیز داریم.

مدیرعامل شرکت گاز متذکر شد: اولین اولویت کاهش مصرف نیروگاه‌ها هستند که در یک مقطعی به نیروگاه بناب محدودیت مصرف داده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا