تشریح وضعیت مخابراتی استان در گفتگوی تلویزیونی با مدیر مخابرات منطقه اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

تشریح وضعیت مخابراتی استان در گفتگوی تلویزیونی با مدیر مخابرات منطقه اصفهان

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در تاریخ ۹۷/۱۰/۲۴ در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته در شبکه اصفهان،به تشریح آمار و برنامه های این شرکت پرداخت که بخش اول این گفتگو را در متن ذیل میخوانید.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان؛ مهندس مهدی حیدری زاده ضریب نفوذ تلفن ثابت استان در سال ۵۷  را  ۲ درصد اعلام کرد و گفت : از جمعیت آن زمان استان تنها ۲درصد دارای تلفن ثابت بودند اما این عدد اکنون به ۴۷/۴ درصد رسیده است و به طور کلی این درصد از لحاظ تعدادی در سال ۵۷، ۵۱ هزار تلفن ثابت بوده که بیشتر در اختیار ارگان ها، بیمارستان ها، مشاغل و نهادهای عمومی و منازل قرار داشته و در حال حاضر این تعداد به دومیلیون و ۴۶۵ هزار سرویس فعال رسیده است.

حیدری زاده افزود : با توجه به پیشرفت های مخابرات در سال های اخیر، مخابرات آمادگی ارائه سرویس های راه اندازی شده را به مشتریان جدیدی که ثبت نام می کنند دارد.

به گفته مدیر مخابرات منطقه اصفهان در سال ۵۷ در بحث تلفن ثابت ۲۸ روستا دارای ارتباط بوده ولی اکنون تعداد هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط هستند.

حیدری زاده با اشاره به مراحل توسعه تلفن ثابت خاطرنشان کرد: در پی پیشرفت هایی که در زمینه امکانات مخابراتی به وجود آمد استفاده از شبکه های فیبر نوری زمینه تسهیل ارتباط را فراهم کرده است. مزیت شبکه فیبر نوری این است که از لحاظ کمیت محدودیتی روی پهنای باند ندارد و هر سرویسی را با هر پهنای باندی می توان به مشتریان ارائه کرد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه فیبر نوری از سال های قبل اجرا شده است، گفت: در حال حاضربا تعویض تجهیزات دو سمت این پهنای باند، ارائه سرویس بین شهرها یا بین استان ها انجام می شود.

به گفته وی، علاوه بر نبود محدودیت در سرویس دهی، از لحاظ کیفیت نیز فیبر نوری کیفیت بالاتری نسبت به شبکه مسی دارد.

حیدری زاده در خصوص گسترش این شبکه هم صحبت کرد و با اشاره به اینکه در سال های قبل، استفاده از این شبکه فقط برای ارتباط بین شهرها و استان ها بوده، افزود: گسترش شبکه فیبر نوری هم اکنون به مراکز مخابراتی داخل شهرها رسیده و تقریبا دوسال است که با استفاده از سرویس فیبر نوری در منازل و مشاغل ارائه خدمت می کنیم.

وی افزود: پای شبکه فیبر نوری به ورزشگاه ها از جمله ورزشگاه نقش جهان اصفهان نیز باز شده  و این ورزشگاه عنوان ” اولین دارنده شبکه فیبر نوری”  را در میان ورزشگاه های کشور دارد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان به تفاهم نامه ای که مخابرات منطقه اصفهان در زمینه تجهیز این ورزشگاه  داشته اشاره کرد و گفت: چندین کار در خصوص این ورزشگاه صورت گرفته که یکی از آنها استفاده از شبکه فیبر نوری در ورزشگاه جهت انتقال تصاویر از زمین ورزش به صدا و سیما جهت پخش زنده می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا