زمان خاموشی ها از ۱۵ دقیقه به یک دقیقه در تبریز کاهش یافت

ارک خبر- مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز اعلام کرد: زمان خاموشی سالانه به ازای هر مشترک در حوزه این شرکت از ۱۵٫۰۲ دقیقه در سال ۱۳۷۵ به ۱٫۰۱ دقیقه در سال جاری کاهش یافته است.
زمان خاموشی ها از ۱۵ دقیقه به یک دقیقه در تبریز کاهش یافت
عادل کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسب دهه فجر با اشاره به اینکه عمده خاموشی ها به علت انجام سرویس تاسیسات، اجرای طرح های توسعه و اتصال ناشی از افزایش بار است، اظهارداشت: کاهش خاموشی ها نشانه بهبود شاخص بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه توزیع برق تبریز از سال ۷۵ به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در این مدت تعداد مشترکان این شرکت از ۳۳۶ هزار به ۹۸۰ هزار فقره رسیده و ۳ برابر شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه در سال ۷۵ سرانه مصرف در حوزه این شرکت ۵۰۰ کیلووات ساعت بوده و امسال به ۱۹۰۷ کیلووات ساعت افزایش یافته است، این افزایش مصرف را ناشی استفاده بیشتر از لوازم برقی و نشانه افزایش رفاه دانست.
وی همچنین با اعلام اینکه تعداد روستاهای برق دار واقع در حوزه شرکت برق تبریز در مدت یاد شده از ۸۶ به ۱۴۶ روستا رسیده است، گفت: در زمان حاضر هیچ روستای بدون برق در حوزه این شرکت نداریم.
کاظمی خاطرنشان کرد: توزیع برق تبریز در حدود ۲ میلیون نفر را در شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو تحت پوشش دارد .
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه توزیع برق تبریز اجرایی شده است، گفت: همزمان با دهه فجر ۷۵ طرح با اعتبار هزینه شده ۱۴ میلیارد تومان در شهرستان های تحت پوشش شرکت بهره برداری می شود.
وی گفت: طرح های این شرکت در بخش های توسعه و احداث، توسعه فیدر از پست های فوق توزیع، ایجاد قدرت مانور، اصلاح و بهینه سازی شبکه، شبکه روشنایی معابر، طرح های کاهش تلفات و نیرو رسانی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق تبریز در راستای برنامه های تبریز ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طرح روشنایی معابر اجرا کرد، گفت: ۷۲۹ میلیون تومان هم در دست اجراست.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مصارف برق تبریز توسط بخش های مولد کشاورزی و صنعتی مصرف می شود، گفت: هر چند هدف گذاری ۸۰ مگاواتی پیک سایی ( کاهش بار) تابستان سال گذشته در حوزه این شرکت عملیاتی شد اما این کاهش مصرف تنها با همراهی ۱۷۹ واحد تولیدی اتفاق افتاد و چنانچه تعداد واحدهای همکار افزایش یابند، امکان صرفه جویی بیشتری در طرح های پیک سایی وجود دارد.
وی با اشاره به پرداخت ۳ میلیارد تومان مشوق همراهی واحدهای صنعتی در سال گذشته خاطرنشان کرد: اگر همکاری این واحدها در فصل تابستان افزایش یابد نیازی به اعمال خاموشی نخواهد بود .
کاظمی جابجایی روزهای تعطیل واحدهای تولیدی و انجام کار در نوبت شبانه را از شیوه های همراهی در طرح پیک سایی عنوان کرد و گفت: میزان مصرف برق در حوزه شرکت تبریز در فصل زمستان ۶۳۰ مگاوات است که در فصل تابستان به ۹۰۰ مگاوات می رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، توسعه انرژِی های نو را از رویکردهای وزارت نیرو و این شرکت عنوان کرد و گفت: در حوزه این شرکت ۳ سامانه خورشیدی با توان ۱۰۸ کیلووات بهره برداری شده و محدودیتی برای سرمایه گذاری در زمینه طرح های خورشیدی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد کنتورهای نصب شده در حوزه شرکت توزیع برق تبریز دیجیتال است، اعلام کرد: مشترکان خانگی در صورت بهره مندی از اینترنت اشیا می توانند مدیریت برق مصرفی خود را به این شرکت واگذار کرده و از مشوق ماهانه تا ۶۰۰ هزار تومان بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه ۳۳ درصد مصرف برق تبریز مربوط به بخش خانگی است،
گفت: سرویس کولرهای خانگی با هزینه دولت از برنامه های سال آتی است.
کاظمی با اشاره به بدهی معوقه ۱۳۰ میلیارد تومانی برق تبریز از محل برق بهای مشترکان و افزایش قابل توجه آن نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان بدهی بخش خانگی است.
وی با بیان اینکه پرداخت به موقع برق بها موجب تسریع در انجام طرح های در دست اجرا و تقویت زیرساخت های مورد نیاز شبکه برق می شود، گفت: تلفات برق در شبکه توزیع از ۱۰٫۳۲ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۸٫۳۰ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با تاکید بر ضرورت همراهی مشترکان در تمامی بخش ها برای مدیریت مصرف برق به ویژه در فصل تابستان، گفت: هر چند با بهره برداری از نیروگاه های جدید، توان تولید برق افزایش می یابد اما تعداد مشترکان هم رو به افزایش است و سالانه ۳۰ هزار مشترک جدید در تبریز به شبکه اضافه می شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد خدمات غیر حضوری در شرکت توزیع برق تبریز، از راه اندازی ۱۶ نرم افزار در سال جاری خبرداد و گفت: سامانه اطلاع رسانی خاموشی از جمله نرم افزارهای کاربردی است که تراکم تماس با شماره ۱۲۱ و معطلی مشترکان را خواهد کاست .
کاظمی با اشاره به اینکه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این شرکت ۱۸ نوع خدمت ارائه می شود، سامانه بازدید از محل انشعاب و نرم افزار دقت در لوازم اندازه گیری را از دیگر نرم افزارهای راه اندازی شده عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به رتبه برتر این شرکت در سال جاری، رتبه دوم کشور در زمینه مهارت شغلی، کسب رتبه برتر روابط عمومی در جشنواره تبلیغات ایران در سال ۹۷ و رتبه برتر کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل استان را از موفقیت های این شرکت عنوان کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا