ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) میزبان نمایشگاه عکس پرچم

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) میزبان نمایشگاه عکس پرچم

معاون فرهنگی شهردار: عکس، شورانگیزترین هنر معاصر است

مدیرکل ارتباطات شهرداری اصفهان: پرچم یادآور روزهای خوب پیروزی است/ نمایشگاه عکس پرچم می تواند در سال های بعد هم ادامه داشته باشد

 

اولین نمایشگاه عکس پرچم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نمایش ۴۰ اثر از عکاسان در ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) اصفهان و به شیوه ای متفاوت افتتاح شد. برای افتتاح این نمایشگاه، مسوولان پشت دوربین قرار گرفته و این بار آن ها از عکاسان عکس گرفتند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، این عکس ها از میان ۳۵۰ اثر ارسالی از شهر اصفهان و برخی از دیگر شهرهای کشور انتخاب شده است.

نمایشگاه عکس پرچم بازتولید کننده خاطرات بسیاری است

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس پرچم با بیان اینکه عکس شورانگیزترین هنر معاصر است که بیش از هر هنر دیگری در ثبت خاطره ها مشارکت و تاثیر دارد، اظهار کرد: این موضوع بهانه عکاسی نیست بلکه دلیل عکاسی است. جهان امروز به عکس و نمایشگاه های آن نیاز دارد تا خاطره های خود را ثبت و ضبط کند.

محمد عیدی تصریح کرد: نمایشگاه عکس پرچم بازتولید کننده خاطرات بسیاری است که از فضای اسطوره ای ما رویدادهای حماسی را خاطرنشان کرده و انقلاب اسلامی را تاکنون بازتولید می کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس پرچم پر از نمادهای اسطوره ای و تاریخی است،‌ افزود: امیدوارم این نمایشگاه عکس که به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تمهید شده و حاصل ذهن خلاق آنهاست در عرصه های شهری بیش از پیش نماد و بروز پیدا کند. وظیفه خود می دانم از هنرمندان عکاسانی که به گونه ای “موضوع محور” با نماد پرچم این نمایشگاه را طراحی کرده اند دست مریزاد بگویم.

پرچم یادآور روزهای پرامید همدلی و وفاق است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه پرچم یادآور خاطرات روزهای خوب پیروزی است، گفت: پرچم یادآور اتحاد، قهرمانان و افرادی است که برای بالا ماندن این پرچم و اعتلای آن تلاش کرده اند، جنگیدند یا شهید شدند. این پرچم یادآور روزهایی است که شهدا روی دست مردم تشییع شدند، همچنین یادآور روزهای پر امید، همدلی و وفاق است.

ایمان حجتی اضافه کرد: پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی سوژه نمایشگاه عکس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شد که با مشارکت خوب شهروندان و عکاسان مواجه شد. برای این نمایشگاه بیش از ۳۵۰ اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عکس پرچم یک رویداد مشارکتی است، ‌تصریح کرد: دریافت بیش از ۳۵۰ اثر نشان دهنده علاقه عکاسان به این سوژه است. به همین دلیل می توان در سال های آینده در تقویم اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان برگزاری این نمایشگاه را به صورت سالانه یا دوسالانه قرار داد.

ثبت دل نوشته های شهروندان بر روی بنر پیام یک ملت، بازخوانی سرودهای انقلابی توسط نوجوانان، اجرای نمایش های مفهومی با موضوع پرچم توسط مجسمه های زنده و افتتاح متفاوت این نمایشگاه از جمله بخش های این برنامه بود. در اقدامی متفاوت برای افتتاح این نمایشگاه، مسوولان پشت دوربین قرار گرفته و این بار آن ها از عکاسان عکس گرفتند.

این نمایشگاه تا ۲۷ بهمن طی ساعات کار مترو ( ۶:۳۰ صبح تا ۲۱:۳۰ و در روزهای غیرتعطیل) در ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) برپا است.

به تصویر کشیدن صحنه ‌هایی از مشارکت مردم در راهپیمایی‌های مناسبتی ملی، شادی مردم در بازی‌های تیم‌های ملی، رزمایش‌های نظامی، انتظامی و عکس‌های مینی‌مال همراه با پرچم ایران، بیشترین موضوعات عکس های این نمایشگاه است.

عکس‌های منتخب همچنین در غرفه شهرداری اصفهان در نمایشگاه دهه فجر در محل نمایشگاه های استان واقع در پل شهرستان نیز به نمایش درآمده است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا