سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی عملیاتی شد

ارک خبر- مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از عملیاتی شدن پایلوت سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در استان، تحت عنوان طرح ملی دکتر نوربخش در راستای تسهیل و روانسازی امور مخاطبین و شفافیت در ارائه خدمات خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جعفر سمساری از اجرای پایلوت سامانه متمرکز خدمات سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: پس از پنج سال تلاش در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری، در حال حاضر سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در جهت دسترسی سهل و آسان مخاطبین به خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده و این سامانه با آدرس eservices.tamin.ir در دسترس افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با احصا و رفع ایرادات احتمالی، به کل کشور تعمیم داده می‌شود، استفاده از فناوری‌های نوین جهت خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و افزود: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی گام برمی‌دارد.

وی، تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان با احتساب افراد تبعی را بالای دو میلیون نفر در استان عنوان کرد و گفت: بیش از ١٨ نوع خدمت از بدو تولد تا سال‌ها پس از فوت افراد تحت پوشش، توسط سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و این گستره شمول و حجم مخاطبین، استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات را لازم و ضروری می‌کند.

سمساری با تأکید بر اینکه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، در محل کار و منزل مخاطبین در دسترس خواهد بود، بیان کرد: کاهش تردد درون شهری و صرفه‌جویی در وقت و زمان ذی‌نفعان از برون دادهای اجرای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: خدمات دفترچه درمانی، مشاهده و ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه، ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، اخذ برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص، درخواست تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و … از جمله خدماتی است که در این سامانه پیش بینی شده و در حال گسترش است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اعلام اینکه شعب و واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی آمادگی ارائه مشاوره در جهت استفاده از خدمات غیرحضوری به مراجعین را دارند، فرهنگ‌سازی و اقبال عمومی در جهت استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی را یکی از الزامات جامعه امروزی دانست و اظهار کرد: شفاف‌سازی قوانین و مقررات، فرآیندهای کاری و عدالت در توزیع خدمات از جمله دستاوردهای توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا