آغاز ثبت نام برای پرداخت ۲۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بخش‌ تولید‌ در استان

ارک خبر- معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از آغاز فرآیند ارائه تسهیلات به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش تولید و اشتغال در استان خبر داد .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا عین اله زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به این‌که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی از مهمترین اهداف این طرح است، گفت: واحدهای صنفی تولیدی هم در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

گفتنی است، با تفاهم انجام شده بین وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منظور شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.‌

در این برنامه با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی درصورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار به ۱۴درصد و برای مناطق کمتربرخوردار به ۱۲درصد کاهش می‌یابد.‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا