شهرداری تبریز در توسعه گردشگری نقش محوری دارد

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: شهرداری در توسعه و رونق صنعت گردشگری در کلانشهر تبریز نقش محوری و اساسی دارد.
شهرداری تبریز در توسعه گردشگری نقش محوری دارد
مرتضی آبدار روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی طرح استقبال از بهار شهرداری تبریز، افزود: پارسال با اقدامات شهرداری تبریز و بقیه دستگاه های مسئول در برگزاری مراسم نوروز و برنامه های تدوین شده توانستیم بین پنج استان موفق در جذب گردشگری نوروزی قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه پیاده گردی در محوطه و مسیرهای تاریخی مرکز شهر تبریز می تواند برای گردشگران نوروزی بسیار مفید و موثر باشد، اظهار داشت: در این رابطه پنج محور گردشگری در شهرداری تبریز تعیین شده است که انتظار داریم امسال این محورها به صورت رسمی معرفی شوند.
آبدار رسیدگی ویژه در خصوص مبلمان شهری این محورها را مهم خواند که می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.
وی رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ را عاملی بسیار موثر و تعیین کننده در پوست اندازی صنعت گردشگری آذربایجان شرقی دانست و گفت: به همین دلیل و بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال آمار و تعداد گردشگران ورودی به استان در نوروز افزایش خواهد داشت و شاهد توسعه و رونق گردشگری در شهر تبریز خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، تبریز را شهر زیست معرفی کرد و گفت: طبق بررسی های علمی تبریز هم از نظر هزینه نسبت به شهرهای دیگر برای زندگی مناسب تر است و هم از نظر پاک بودن و بخش بزرگی از این عنوان در نتیجه تلاش های شهرداری است.
آبدار به تشکیل موزه هنرهای معاصر با همکاری شهرداری در تبریز اشاره کرد و افزود: افتتاح این موزه در پایان سال یک اقدام مهم فرهنگی کم نظیر است که می تواند در جذب گردشگر بسیار مهم باشد.
وی جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه ها به ویژه دو نهاد میراث فرهنگی و شهرداری را ضروری دانست و گفت: میراث فرهنگی استان بیش از ۱۰۸ برنامه فرهنگی در سطح استان که بیشتر آن در تبریز است، طی ایام نوروز برگزار خواهد کرد .
آبدار با بیان اینکه تبریز در آستانه پیوستن به جمع کمپین شهرهای تاریخی است، یادآوری کرد: اقدامات ما در نوروز می تواند در تسریع این اتفاق موثر و تعین کننده باشد.
به گزارش ایرنا، شهردار تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید برنامه های نوروزی بهتر و باشکوه تر از سالجاری باشد، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا برند پاک ترین شهر ایران را که در سایه تلاش بسیار به دست آورده ایم از دست ندهیم.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه تمام کارها باید با هماهنگی تمام دستگاه ها انجام شود، گفت: در برخی موارد اختلافات ساده بین بخش های شهرداری، هم هزینه مازاد بر ما تحمیل می کند و هم موجب ایجاد نارضایتی بین شهروندان می شود.
وی اظهار داشت: روز اول فروردین شهرداران مناطق مختلف تبریز در مبادی ورودی شهر حضور می یابند تا میهمانان خاطره خوشی از تبریز با خود به همراه ببرند.
شهین باهر به نصب نماد های نوروزی در شهر اشاره کرد و گفت: تعدد این نماد ها با کیفیت پایین اقدام درستی نیست و تلاش داریم با کاهش تعداد و افزایش کیفیت آنها نسبت به زیباسازی شهر گام های اساسی برداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا