در گلزار شهدای اصفهان یکسان‌سازی انجام نشده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در گلزار شهدای اصفهان یکسان‌سازی انجام نشده است

به گزارش  ارک خبر:داریوش وکیلی در نشست خبری بااصحاب رسانه  با بیان این که استان اصفهان دارای ۹۷۵ گلزارشهید است اظهار  کرد: گلزارشهدای تک مزاری، ۲ مزاری و سه مزاری در این استان وجود دارد و بزرگترین مزار شهیدان با بیش از هشت هزار شهید در شهرستان اصفهان واقع شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به یکسان سازی قبور شهدا در اصفهان تصریح کرد: در گلزار شهدای اصفهان یکسان‌سازی قبور انجام نشده است  ومرمت و بازسازی گلزار شهیدان با هماهنگی کامل با خانواده های شاهد انجام می شود و رضایت مندی آنها در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وکیلی ادامه داد: در قطعه های شهدا مرمت و بازسازی تنها  در حد تعویض سنگ‌مزارهای شکسته است و حتی نوشته های روی سنگ مزارها  به همان شکل روی سنگ های جدید نوشته می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید به جامعه منتقل نشده بود امروز در جامعه خبری از شهدای حریم امنیت و مدافع حرمی که نسل سوم و چهارم انقلاب هستند هم نبود

وکیلی گفت: جانبازانی که بر اثر عارضه ناشی از جانبازی و در ارتباط با جبهه و جنگ از دنیا می روند ، شهید محسوب می شوند.
وی درباره تعداد پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار پرونده به کمیسیون پزشکی ارسال شده است که تعدادی از آنها برای بار اول و مابقی مربوط به تجدیدنظر در پرونده جانبازان بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: این استان ۶ درصد جمعیت کشور و ۱۰ درصد جامعه ایثارگری را داراست.

وی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری به نمایندگی از سایر دستگاه ها و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ۲ رسالت اصلی بنیاد شهید محسوب می شود.
وکیلی گفت: تاکنون ۸۵۰ هزار برگ سند زندگانی شهیدان استان شامل وصیت نامه ها، دست نوشته ها و دفترچه خاطرات جمع آوری و به عنوان گنجینه ای ناب از شهدا در مرکز اسناد بنیاد شهید نگهداری می شود.
وی هدف از جمع آوری اسناد را حفاظت و نگهداری آثار برجای مانده، انتقال مفاهیم ارزشی به دیگران، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ذکر کرد.

خبرنگار:محبوبه عزیز
دکمه بازگشت به بالا