کشف ۱۰۰۰ عدد انواع مواد محترقه در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کشف ۱۰۰۰ عدد انواع مواد محترقه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف تعداد یک هزار و ۱۴ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و خطرناک خبر داد.

سرهنگ”سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: متاسفانه رسم دیرین چهارشنبه آخر سال که با روشن کردن مقدار کمی آتش کم خطر و رسومی چون قاشق زنی و … همراه بود در سال های اخیر به دلیل استفاده از مواد محترقه قاچاق و آتش زا و نارنجک های دست ساز خطرناک به بهانه ای برای سلب امنیت و آسایش عمومی و بروز آسیب های جسمی و روحی خطرناک برای کودکان و جوانان به خصوص گروه سنی ۷ تا ۲۳ سال تبدیل شده است.

وی افزود:در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی با هماهنگی مقام قضائی از ۲ واحد صنفی بازدید و تعداد یک هزار و ۱۴ عدد انواع مواد محترقه خطرناک قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ما بنا داریم از بروز حوادث خطرناک جلوگیری کنیم تا در آستانه سال نو خانواده ای داغ دار نشود و نگرانی و دغدغه خانواده ها برطرف شود.

سلیمیان اظهار داشت :برخورد قاطعانه با معدود افرادی که با قاچاق مواد محترقه و یا تولید یا مصرف مواد محترقه دست ساز خطرناک نظم و امنیت عمومی را مختل ساخته صورت خواهد گرفت.

سرهنگ سلیمیان با اشاره به اینکه پلیس مجری قانون است و در قانون برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است،گفت: برابر قانون قاچاق،خرید و فروش و … مواد منفجره و محترقه بطور غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: از نگهداری مواد محترقه در منزل و بخصوص در کنار وسایل حرارتی جلوگیری شود، فروشندگان مواد اولیه مواد محترقه از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان خودداری کنند ، والدین باید خطرات بازی با مواد محترقه را به کودکانشان آموزش دهند و نیز آنان را از انجام چنین اقداماتی منع کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا