۱۰۱۴حلقه چاه در آذربایجان شرقی مسدود شد

ارک خبر- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از انسداد ۱۰۱۴ حلقه چاه در سالجاری در استان خبرداد و گفت: ۳۰۴ حلقه چاه غیرمجاز نیز شناسایی و از حفر ۱۴۰ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده است.
۱۰۱۴حلقه چاه در آذربایجان شرقی مسدود شد
به گزارش ایرنا، یوسف غفارزده روز شنبه در نشست کمیته راهبردی پایاب سد سهند هشترود اظهار داشت: همچنین در این مدت و در راستای صیانت از منابع آب، از اضافه برداشت ۳۳۸ حلقه چاه مجاز نیز جلوگیری شده و ۴۳۱ کنتور حجمی بر روی چاه های مجاز نصب شده است.
وی در مورد وضعیت شبکه های آبیاری مدرن و نیمه مدرن استان گفت: ۴۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در حال بهره برداری بوده و ۳۵ هزار هکتار در حال اجراست و ۳۵ هزار و ۹۴۰ هکتار شبکه در حال مطالعه است.
وی حجم آب تجدیدپذیر استان را معادل ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی باید این میزان تا ۹ درصد کاهش یابد تا به وضعیت مطمئن تری از نظر منابع آب برسیم.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه اظهار داشت: کشاورزی صنعتی در این شهرستان با توجه به وجود سد سهند که ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب دارد موجب افول کشاورزی و افزایش بیکاران شده است.
امین امینیان همچنین از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی بانک کشاورزی و ۹ میلیون تومانی جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار به منظور تجهیز اراضی کشاورزی در سال آینده خبر داد.
امینیان با بیان اینکه ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده اند گفت: برای این کار بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان تسهلات دولتی پرداخت شده است.
وی همچنین از بلاتکلیف ماندن پایاب سد سهند انتقاد کرد و گفت: از واحد عمرانی شماره یک سد سهند که سطح ۲ هزار و ۸۷۲ هکتار اراضی را شامل می ‌شود یکهزار و ۵۶۲ هکتار آن به اتمام رسیده است.
وی افزود: برای ۳۱۰ هکتار نیز برنامه ‌ریزی لازم صورت گرفته و آماده بهره‌ برداری برای کشت بهاره است.
سد خاکی سهند با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.
**
امام جمعه هشترود گفت: معلمان پرورشی باید استعداد های دانش آموزان را کشف و آنها را به درستی و در جاهای مختلف به کار ببرند.
حجت الاسلام علی رحیمی در مراسم تجلیل از مربیان و معلمان پرورشی منطقه هشترود افزود: معاونان و مربیان پرورشی مدارس، نوجوانان و جوانان را از تهدیدات دشمنان آگاه کنند و آنان را از وجود منجلاب انحرافات در جامعه که دشمنان برای آنان طراحی کرده نجات دهند.
وی از معلمان و مربیان پرورشی خواست اهتمام ویژه ای به نمازهای جماعت در مدارس و شرکت دانش آموزان در مراسمات ملی و مذهبی و نماز جمعه داشته باشند.
رحیمی با بیان اینکه اسلام با شادی و شعف مخالف نیست افزود: هیچ کس در کشور با برگزاری مراسمات آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی به ویژه چهارشنبه سوری مخالف نیست اما دشمنان می خواهند با افزودن برخی آسیب ها به این گونه مراسمات شادی درست را از ما بگیرند.
**
رئیس جمعیت هلال احمر هشترود گفت: با استقرار اکیپ سازمان انتقال خون استان، ۱۰۰ نفر از مردم نوعدوست این شهرستان خون اهدا کردند.
بهزاد اصلانی گفت: مردم خونگرم هشترود از اول امسال ۷۶۳ واحد خون اهدا کرده اند.
وی افزود: به رغم استقبال مردم هشترود برای اهداء داوطلبانه خون، این شهرستان پایگاه ثابت انتقال خون ندارد و مردم در انجام این کار خیر همواره با مشکل مواجهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا