جذب ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح بازآفرینی شهری محلات هدف تبریز

ارک خبر- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ساماندهی بازار سرپوشیده ۲۷ هکتاری تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۲۰ هزار متر مربع کف سازی و جداره سازی صورت گرفت و معضل طولانی شبکه برق، مخابرات، آب و دفع بهداشتی فاضلاب را پیگیری و اجرا کردیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیار راستگو ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز و آیین تودیع و معارفه فرماندار تبریز که در تالار «جمهوری» استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه در مراحل مختلف کاری خود، نهمین بار است که تودیع می‌شوم، اظهار داشت: در ۶ شهرستان فرماندار شده‌ام، باید اذعان کرد که فرماندار جدای از نمایندگی دولت، وظیفه حاکمیتی دارد و باید در مورد امنیت شهر هم پاسخگو باشد.

وی وظایف فرماندار را برشمرد و افزود: باید فرمانداران برنامه ریزی، هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان را در اولویت خود قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، تبریز را دارای جایگاه بسیار رفیعی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور دانست و گفت: باید همه با هم تلاش کنیم که جایگاه رفیع تبریز را ارتقا دهیم.

فرماندار سابق تبریز با اشاره به اقدامات خود در دوران فرمانداری، بازار سرپوشیده ۲۷ هکتاری تبریز را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مدت، بیش از ۲۰ هزار متر مربع کف سازی و جداره سازی صورت گرفت و معضل طولانی شبکه برق، مخابرات، آب و دفع بهداشتی فاضلاب را پیگیری و اجرایی کردیم و بیش از ۱۰ میلیارد تومان با همکاری شهرداری و اصناف در این زمینه هزینه شده است.وی طرح بازآفرینی شهری را دغدغه دولت و ریاست جمهوری عنوان کرد و ابراز داشت: در این زمینه هم برای محلات هدف تبریز ۳۳ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و فرماندار بعدی هزینه کرد آن را مدیریت می‌کند.

راستگو با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و در طرح اشتغال فراگیر بیش از ۶۵ درصد این طرح در تبریز تسهیلات پرداخت شده است اضافه کرد: در اشتغال روستایی سهم ما ۲۱ میلیارد بود ولی ۲۹ میلیارد جذب کردیم که ۱۳۹ درصد عملکرد این حوزه بوده است.

وی مشکلات کارگری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با پیگیری مناسب، از ایجاد بحران‌های کارگری و گسترش آن جلوگیری کردیم چراکه سیستم کارگری به مدیران خود در این زمینه اعتماد داشته و دارند.

فرماندار سابق تبریز با اشاره به اینکه امسال دو موضوع به چالش در کشور تبدیل شده بود، اضافه کرد: اعتصاب رانندگان و تعطیلی بازار در کشور تبدیل چالش شده بود ولی در تبریز این موضوع با همراهی و همکاری مردم و اصناف و اتحادیه‌ها مشکل خاصی برای تبریز ایجاد نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با توجه به شان و عظمت تبریز در طول تاریخ، ایجاد فضای آرام و دور از حاشیه در تبریز برای کار کردن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، اظهار داشت: حاشیه مانع کار کردن است که سعی کردیم دور از حاشیه و با کار کارشناسی تصمیم گیری کنیم. در پشت درهای بسته، در جلسات مدیریتی جلسات چالشی داشتیم ولی بیرون از جلسه با هم برادر بودیم و اجازه ایجاد حاشیه را ندادیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا