ارس دومین مقصد گردشگران آذربایجان شرقی است

ارک خبر- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس پس از تبریز رتبه نخست جذب گردشگر در استان را دارد، گفت:با تغییر نگاه شاهد توسعه گردشگری در این منطقه هستیم .
مرتضی آبدار در مراسم افتتاح هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس به نقش گردشگری در اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و گفت: اشتغال اولویت کشور است و هر کس در این مسیر گام بردارد ارزشمند است.
وی با بیان اینکه ساخت هتل به توسعه گردشگری کمک می کند، گفت: منطقه آزاد ارس داری ۶ هتل است که ۲ هتل ۴ ستاره ۲ هتل ۳ ستاره یک هتل ۲ ستاره و یک هتل ۵ ستاره است.
وی راه اندازی قطار گردشگری تبریز _ جلفا اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را از اقدامات مناسب انجام شده در ارس عنوان کرد و گفت: نقش ارس در رویداد تبریز ۲۰۱۸ قابل توجه بود.
محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در خانه ملت هم با اعلام اینکه درصدد توسعه ۴۰ هزار هکتاری محدوده ۵۱ هزار هکتاری ارس در مسیر مرند هستیم ، این موضوع در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده است
حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا هم با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: با توجه به اینکه این هتل در نزدیکی پاسگاه مرزی ساخته شده است، نقش این هتل هم در جنگ افتصادی مانند پاسگاه مرزی است.
محمد زاده مالک نخستین هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس گفت این مجموعه با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در ۵ طبقه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۶۵ اتاق و ظرفیت پذیرش ۲۵۰ مسافر ساخته شده و دارای آمفی تاتر و سالن ورزشی بوده و برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا امروز در منطقه آزاد ارس با مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی ۵ طرح عمرانی، تولیدی و گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا