دادگستری آذربایجان شرقی با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد می کند

ارک خبر- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگشتری کل آذربایجان شرقی اعلام کرد: این نهاد با متخلفان آیین های مربوط به چهارشنبه آخر سال که امنیت و آسایش عمومی جامعه را بر هم بزنند، به شدت و بدون اغماض برخورد می کند.
دادگستری آذربایجان شرقی با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد می کند
بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: رویکرد دادگستری استان کمک به گسترش نشاط و شادابی اجتماعی است، اما این موضوع نباید بهانه ای در دست برخی افراد برای هنجارشکنی به ویژه در چهارشنبه آخر سال باشد که به دلیل بروز رفتارهای نامعقول، امنیت، آرامش و آسایش مردم را به مخاطره انداخته و روح و روان جامعه را دچار تنش می کنند.
وی اظهار داشت: طبق قانون مجازات مربوط به اسلحه و مهمات غیرمجاز، هر نوع فروش، ساخت، مونتاژ، حمل و نگهداری مواد محترقه خطرساز جرم محسوب می شود و قانون گذار بسته به نوع و ماهیت این مواد، مرتکبین را به مجازات حبس و جزای نقدی محکوم می کند.
محبوب علیلو یادآوری کرد: اگر عده ای به مقررات بی توجهی کرده و رعایت حال عمومی جامعه را نکنند و بستر را برای برهم زدن آسایش عمومی مهیا کنند، دستگاه قضایی آذربایجان شرقی در تمام شهرها و بخش ها بدون هیچ اغماضی برخورد کرده و دستگیرشدگان حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت شده و دور از خانواده نگهداری خواهند شد.
وی از والدین نوجوانان و جوانان درخواست کرد تا با نظارت بر رفتارهای فرزندان خود اجازه ندهند سلامت جسمی خود و افراد جامعه را به بهانه شادی چهارشنبه آخر سال به مخاطره اندازند و شادی جامعه و خانواده به عزا تبدیل شود.
محبوب علیلو از آغاز طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم مرتبط با روزهای پایانی سال توسط دادگستری آذربایجان شرقی نیز خبر داد و افزود: این طرح قبل از اسفند ماه و در قالب ۲۷ بند در حال اجرا است که به موجب آن مسایلی همچون چهارشنبه آخر سال، سرقت از منازل، اماکن عمومی و دولتی و خودرو، تامین امنیت گردشگران و مسافران نوروزی کنترل و رصد کامل می شود.
وی ادامه داد: در این طرح تکالیف و وظایف هر یک از دستگاه های دولتی و عمومی غیردولتی تعریف و ابلاغ شده و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیر خانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگشتری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای جلوگیری از وقوع حوادث مربوط به جشن های آخر سال، نقش رسانه های گروهی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید توجه داشت که مشارکت مردمی در کاهش جرایم در جامعه بدون همکاری و تلاش شبانه روزی اصحاب رسانه ممکن نیست.
محبوب علیلو، نبود آگاهی های لازم و کافی از قوانین و مقررات و نیز بی توجهی به قواعد قانونی را از جمله دلایل اصلی و مهم بروز انواع بزه ها و جرایم در جامعه بیان کرد و یادآور شد: آگاهی دهی به افراد جامعه تنها از طریق فرهنگ سازی توسط رسانه های گروهی ممکن است که دستگاه قضایی استان در این زمینه آمادگی هر گونه همکاری با خبرنگاران می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا